Nekromanti Synpunkt på text i artiklar

Hunk

Hero
När jag läste Yassilus utmärkta intervju med RiotMindsTheo insåg jag att texten inte var direkt läsarvänlig (åtminstone inte för mina ögon), eftersom den var både för liten och kursiverad. Mitt förslag till er som håller på med att omforma hemsidan är därför att göra artikeltexter större och okursiverade, så att det blir enklare för oss halvblinda att läsa.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"När jag läste Yassilus utmärkta intervju med RiotMindsTheo [...]"

Tack. :gremsmile:

"[...] insåg jag att texten inte var direkt läsarvänlig (åtminstone inte för mina ögon), eftersom den var både för liten och kursiverad."

Och eftersom jag faller för smicker kan jag se om det blir bättre om jag tar bort kursiveringen och i så fall ändra det (och tänka på det i framtiden).

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Och eftersom jag faller för smicker kan jag se om det blir bättre om jag tar bort kursiveringen och i så fall ändra det (och tänka på det i framtiden).
Mycket bättre. Kursivt är ingen höjdare att överdosera på. :gremsmile:

Tänk att jag läste den och störde mig på det också utan att komma på att säga nåt om det. Nåja, tack för trevligare text.

Tummen upp för Hunk som kom sig för också!

Hunk

Hero
Tack för snabb respons! [ANT]

Nu kan t.o.m. mina trötta ögon läsa artikeln utan problem. Jättebra!

EchonCique

Hero
Typografin är färdigkodad ..

.. så det är bara för de som arbetar med den att ta det jag gjort och implementera i kommande version. Då jag testat det hela på 9 olika webbläsare i 4 olika OS så kan jag med gott mod säga att det är i princip identiskt i alla webbläsare. Vilket torde höja läsbarheten då grundinställningen har en högre storlek än vad dagens webbplats har.

Återstår bara för ansvarig person att lyssna på mig och lita på att jag gjort ett bra jobb på den punkten :gremsmile:.

Gardener

Champion
Att svaren var kursiva tänkte jag också påpeka när jag kollade upp den, men det försvann då jag hade annat att tänka på.

I övrigt kan jag inte annat än att be om ursäkt för sunkigt typsnittsval, det är jag som gjort det och jag är ingen designer. Men det ska förhoppningsvis åtgärdas i framtiden, texten alltså, inte mitt designsinne -- för det vore lika lätt som att skicka en man till månen. ;]