Nekromanti Synpunkter

Lill Troll

Veteran
Jag har några års erfarenhet av forum, och det här är imho, den jobbigaste typen jag varit på hittills. Både BBulletin och phpBB har en betydligt användarvänligare layout än det här.

1.) Alla svar ligger med som egna trådar, vilket tar upp "onödig" plats och gör det svårnavigerat

2.) Alla trådar ligger fast, dvs, nyast först. Detta oavsett när senaste inlägget postades, så ligger en tråd på femte sidan kvar på femte sidan istället för att flyttas upp till toppen när ett nytt inlägg postas i den vilket också innebär att det blir svårnavigerat.

På plussidan är att layouten är relativt snygg och att UBB-codes och fontfärger är lättåtkomliga och användarvänliga

//LT

Storuggla

Champion
"1.) Alla svar ligger med som egna trådar, vilket tar upp "onödig" plats och gör det svårnavigerat"

Man kan minimera. En inställningsfråga med andra ord.

"2.) Alla trådar ligger fast, dvs, nyast först. Detta oavsett när senaste inlägget postades, så ligger en tråd på femte sidan kvar på femte sidan istället för att flyttas upp till toppen när ett nytt inlägg postas i den vilket också innebär att det blir svårnavigerat."

Nja... har inga personliga trubbel med detta. Använder mest "Senaste 24 timmarna" själv så...

Välkommen förresten! :gremlaugh:

Storuggla, klär ut sig till en gam

Lill Troll

Veteran
Åhå :gremblush: Missade dom knapparna. Jag är så van vid att INTE trycka på allt uppe i hörnet. Mest BAN och WARN USER-knappar där jag brukar vara. Och tack :gremlaugh:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Allting går att ställa in via visningsinställningar på kontrollpanelen.

Jag tycker att den här typen är mer lättnavigerad än den där trådarna åker upp och ner som vilken jojo som helst. Det är förstås en smaksak som allt annat. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
1.) Alla svar ligger med som egna trådar, vilket tar upp "onödig" plats och gör det svårnavigerat
Det gillar jag. Långa trådar eller trådar som byter innehåll blir lätt jobbiga att följa annars.

I vilket fall så kan du välja platt visning i dina inställningar.

2.) Alla trådar ligger fast, dvs, nyast först. Detta oavsett när senaste inlägget postades, så ligger en tråd på femte sidan kvar på femte sidan istället för att flyttas upp till toppen när ett nytt inlägg postas i den vilket också innebär att det blir svårnavigerat.
Du kan välja att visa aktiva trådar de senaste X dagarna, då får du den effekt du vill ha. Så kör jag.

Johan K

Gammal & dryg
tjaa...

För min del så tycker jag nog tvärtom.
Attde här forumena är både enkla & lättöverskådliga.. Man vänjer sig vid dem faktiskt.