Nekromanti Syskonrivalitet m.m? SPOILER!!

PalMer

Warrior
Några funderingar

Hur är egentligen Xinus kontroll över inkarnaterna?

Följer de alla samma agenda, eller är det mer "mänskliga" med egna mål och motiv?

Har alla inkarnater telepatisk kontakt/koll på vad de andra gör? Kan det vara så att de är lite rivaler om Mundanas öde?

Funderingar, svar... någon?

Ytterligare en sak jag försökt få bukt med.

Hur kan det förra mörkret egentligen ha sett ut?
Är det NeoGames fulla mening att himmeln bara öppnade sig och ner föll en oändlig ström med krälande och hasande demonkräk. Låter ganska så B enligt mig.

Har någon en lite mer "realistisk" förklaring till striderna kring det förra mörkret?
Beskrivningen i LoH framställs som den verkliga, men låter mest som en under årtusenden kraftigt förvanskad återgivning eller saga/legend av vad som verkligen hände.
T ex.det metoerregn som skulle ha skapat de norra kratrarna skulle rimligtvis gjort Mundana obebolig för flera 100 000 år.

Tacksam för svar och funderingar!

PalMer

Ymir

Liten kantbaron
Re: Mörkret som det borde vara

Är det NeoGames fulla mening att himmeln bara öppnade sig och ner föll en oändlig ström med krälande och hasande demonkräk. Låter ganska så B enligt mig.
Mm-hmm. Bingo.

Har någon en lite mer "realistisk" förklaring till striderna kring det förra mörkret?
Mer realistisk? Kanske inte. Mindre töntig? Definitivt:

Här har du mitt Mörker.

- Ymir, folkfront mot Legender & Hemligheter

Krille

Super Moderator
"Hur är egentligen Xinus kontroll över inkarnaterna?"

Inkarnaterna är Xinu. Så en motsvarande fråga är "hur är egentligen din kontroll över dina armar och ben?"

Hjalle

Swashbuckler
Re: Syskonrivalitet m.m? SPOILER!! - Fet Spoiler..

Xinus inkarnater är som sagt Xinu...alltså har de funnits sedan Xinu vaknade för ca 100 år sedan?...Eller hur?

Vad öhm...sysslade Ariandra med innan hon gifte sig (nästlade sig in) med Thamas Vitfjäder?
Misstänker denne något, är han helt slav under Ariandra, eller är han till och med invigd (låter mindre troligt)?

När blev vår vännina L'meas Igar Agus älskarinna? Jag undrar ungefär samma saker om vår ärade magikrat som jag undrar om herr Vitfjäder.

Hur länge har mr Zargon `härfurstat´(på faliska Circelranczum) i Zhirim Mian? Är Kurfurst Vrazam helt under Zarals kontroll?

Mandagor? Förutom att han är politiker å magiker i Stora Arkipelagen (som jag är dödligt intresserad av, funderar på att skriva en liten Garandor-text i Julkalendern detta år) står det ingenting om denne man...om det är en man?
Varför har han/hon så få helmgastar, bara åtta?

Osså den lille lustigkurren Kalian, som har flest helmingar av alla...vem är han?? Har han kontakter med Jargus?

/Hjalle, passar på att fråga om Xinus andebitar när de små sötnosarna förs på tal, vilket de ju aaaldrig gör :gremwink:
(Ehum...ironi...)