Nekromanti Syskonskapet - en rollspelschatt

Leon

Leo carcion
Jag minns syskonskapet. Var det inte så att sidan lades ned någon gång, för sådär en tio år sedan?

Cellitha

Veteran
Sidan lades aldrig ner, inte sedan den skapades -97, men servern låg nere i ett par månader någon gång för ja, kanske tio år sedan - men den kom igång igen och har varit igång utan några liknande stora avbrott sedan dess. =)

Mundo

Myrmidon
Ojsan, det var länge, länge sedan jag lekte där. Är Rodina fortfarande ganska så spelartomt eller finns där några som lirar?

pappa_UBBT

Veteran
Herregud finns Syskonskapet kvar? Jag minns vagt att man i tidernas gryning rollspelade fantasy och star wars i de där chattarna. Och att det på sajten fanns en hel drös annat innehåll. Det var lite go-to-platsen på nätet för lajvare och rollspelare back ni the days. Vilken nostalgi!

Cellitha

Veteran
Rodina är inget dragplåster, men nog har hon sin trogna klick av spelare alltid. =)
Skicka gärna dina frågor till Rodinas chattmaster (CM) på vonadler@sko.miun.se så skulle du säkert kunna åka snålskjuts in på några intriger. :gremwink:

Cellitha

Veteran
Ja, det finns kvar! Fast vår Star Wars-chatt Tatooine har dessvärre gått i graven. :gremwink: Kom gärna tillbaka!

Leon

Leo carcion
Ah, nu vet jag - det brukade vara ett aktivt forum, och ha lajvrescensioner etc. Numer är det renodlat rollspelschat, va?

Cellitha

Veteran
Jo, det fanns en tid när forumet var mer vid liv och rollspels- och lajvsektionen var up-to-date och drog lika mycket folk som chatten själv, men det var säkert tio år sedan. Numera är det i huvudsak rollspelchatten som håller igång sidan. =)

anth

Vetefan
Det enda jag kommer ihåg om syskonskapet är att de hostade 2 coola sajter: Dragon master snotling division och orchkramarna.

chrull

Stockholm Kartell
Det kittlar i benen och skämskudden är fan inte långt borta när jag tänker på syskonskapets chatt. :gremblush:

solvebring

Superhero
chrull said:
Det kittlar i benen och skämskudden är fan inte långt borta när jag tänker på syskonskapets chatt.
:gremblush:
Aha, å andras vägnar eller har du varit pinsam för egen del?

Själv tycker jag att Syskonskapet och då speciellt Langtrue är nostalgi ultra. Tillbringade många timmar där under 2000-talets första halva. :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
Haha, shit ja! Jag är lika förvånad som flera av de andra forumiterna. Att det fortfarande finns kvar! Där har jag recenserat många lajv med fulsnygga T6:or. Jag kommer t o m ihåg att de där tärningarna fick pryda min Skunk-sida (?!!!!), givetvis i en 666-konstellation för att man var så rebellisk! (akta er, jag är dyngfarlig).

Langtrue hängde jag lite sporadiskt i, men framförallt använde jag syskonskapet till att kolla fotoalbum från lajv och läsa kalendariet. Haha jisses. Det var inte igår.