solvebring
Superhero
Vilket system skulle du använda till barn i åldrarna, ca 5–7 år?
Varför då?
Varför då?
Drakar och bananer, för det utnyttjar barns kreativitet på ett superbt sätt. Det är också ett kort spel, om än för långt för barn, då det bara tar runt 1-2 timmar att spela.solvebring;n91375 said:Vilket system skulle du använda till barn i åldrarna, ca 5–7 år?
Varför då?
Okidokers. Actually har jag aldrig haft nöjet att testa Genesis DoB. Du vet inte om han möjligen skrivit ned det någonstans?Rickard;n91790 said:Drakar och bananer, för det utnyttjar barns kreativitet på ett superbt sätt. Det är också ett kort spel, om än för långt för barn, då det bara tar runt 1-2 timmar att spela.
Jag frågar för att jag är nyfiken på folks tankar och eventuella spel jag missat. Kanske gömmer det sig några schyssta hemmabyggen där ute, vem vet.Anders;n92411 said:Jag krånglar lite och ställer en motfråga istället för att svara på din fråga. Blir nämligen lite nyfiken och undrar har du själv barn i de åldrarna och tänkte börja spela med dem? Kan samtidigt nämna att jag själv har barn som är 1,5 år, 4 år och 7 år.
Jag har aldrig skrivit ned det (men jag ska göra det vilket år som helst nu), men Pilzeman skrev ned reglerna på engelska och gav bort till någon på Story Games en gång. Jag har den filen och kan mejla den till dig om du ger mig en adress. Det är väldigt kortfattat, så det är möjligt att du kan behöva fråga lite för att fatta allt, men jag ställer gärna upp på att svara.solvebring;n91795 said:Okidokers. Actually har jag aldrig haft nöjet att testa Genesis DoB. Du vet inte om han möjligen skrivit ned det någonstans?
Trevligt, tack å tack!Genesis;n92897 said:Jag har aldrig skrivit ned det (men jag ska göra det vilket år som helst nu), men Pilzeman skrev ned reglerna på engelska och gav bort till någon på Story Games en gång. Jag har den filen och kan mejla den till dig om du ger mig en adress. Det är väldigt kortfattat, så det är möjligt att du kan behöva fråga lite för att fatta allt, men jag ställer gärna upp på att svara.