Hej jag har lite funderingar på att starta upp en kampanj som påminner om polisserier i stil med Law & order eller liknande. Settingmässigt snackar vi 20-30-tal i en fiktionell, amerikansk stad av mått större (lutar åt östkusten och Welsh Point, gillar namnet). Tänker köpa in en korkbrädan, nålar, snöre, och sen skriva ut lite tidstypiska mugshots och kartor. Sen är det bara för spelarna att lösa brott.
Vad jag inte är säker på är vilket system jag ska använda. Det mest uppenbara alternativet är väl Noir (vilket jag inte är bekant med) men jag hade föredragit någonting mindre traddit. Vad har folk för alternativ? Har funderat på primetime men det funkade sådär med gruppen tidigare och är kanske inte heller vad jag är ute efter.
Vad jag inte är säker på är vilket system jag ska använda. Det mest uppenbara alternativet är väl Noir (vilket jag inte är bekant med) men jag hade föredragit någonting mindre traddit. Vad har folk för alternativ? Har funderat på primetime men det funkade sådär med gruppen tidigare och är kanske inte heller vad jag är ute efter.