Nekromanti Systemjakt

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Ser mycket intressant ut? Har du spelat det eller har lust att berätta vad du vet om systemet?

Edit: ? i "Ser mycket intressant ut?" skall vara en . eller ett !. Jag satt redan och funderade på min följdfråga när jag skrev det...
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Fast - jag håller inte med. Inte helt och hållet.
Jag har spelat riktigt swashbuckligt i världen, och gillar den väldigt mycket. Systemet kan kräva lite, men inte så mycket i mina ögon, fixande (till exempel att det blir en himla massa färdigheter om man vill både kunna svinga sig, rulla runt, sidsteppa och hålla på, eftersom varje manöver är en separat färdighet, dock lätt fixat med att göra allt under Athletics till en färdighet).
 

Cugel

Veteran
Joined
29 Nov 2008
Messages
57
Systemet: 6 grundegenskaper, för- och nackdelar samt behaviortags för att personifiera sin RP.
Slå under grundegenskap+färdighet med 2T6 (skitlätt att ändra till "slå över" om man föredrar det). Motståndsslag (högsta differensen vinner) för att träffa i strid. Man kan utföra flera handlingar per SR med minskad chans att lyckas.
Skadesystemet verkar rätt bökigt men det sätter sig nog när man börjat spela. Annars är det ju enkelt att köra med KP istället.
Färdigheter är hyfsat breda och har en fiffig regel om specialisering som jag snodde till mitt eget system.
Destiny är som hjältepoäng och de behövs.
Det finns också regler för strid mellan skepp, men dessa har jag bara skummat igenom.
Jag har faktiskt pdf:en, men har inte spelat det. Har prövat liknande 2T6-system och blivit helt såld, men ännu inte hittat det perfekta, varför jag envist filar vidare på mitt eget.
 
Top