Kul att du har tänkt att skaffa DoD6 !!
Lite sidor om DoD6:
Riotminds är ju "huvud-officiella" sidan, elelr vad man kan säga om DoD6.
Rustningskamamren är en sida som jag har haft en del nytta av när jag laddat ner saker till DoD6. Så den är åxå användbar.
Det Svultna Svinet är en helskönt sida om lite gott & blandat. Är en sida som har lite av glimten i ögat, lämnar aldrig den sidan utan att iaf ha småskrattat lite..
Sedan så har Han, som burkar skirva här, åxå en bra sida om avhandlar DoD. Tyvärr så kommer jag inte ihåg den adressa.. *skämms som få...
*
Lite om själva spelet då..
Det jag först & främs rågilalr så är det världen !!! Trudvang är verkligen sprängfyllt med mystik, sagor, magi & sådant. Jag föll pladask för den världen.
Reglerna funkar, dock om man kanske moddar dem lite efter egen smak & tycke.
Det finns i nuläget 3 köpäventyr, de är Vildhjarta, Snösaga & Eldsjäl. Dessa 3 äventyr är ruggit prisvärda måste jag säga !!
Sedan så finns Jorges Bestarium, en ynnerligen trevlig & informationsrik monsterbok som är skriven som en reseskilldring.
Det finns 2 världsmoduler, Osthem & Mittland. Även de prisvärda & ger en djupare insikt om världen & de länder som finns där.
Finns åxå 3 regelböcker, 2 grundböcker vara 1 är en reviderat utgåva & så gfinns det en expert-utgåva som avhandlar karaktärsskapandet & lite sridsgrejer..
Har du fått en någotklunda klar blick över detta ? om inte, fågamer...
/ Johan K, som skrev ett av sina längre medelanden...