Kinapuffen
Veteran
Jag har på senare tid efter långt och mycket funderande kommit fram till att jag ska ta upp mitt Eonspelande (jag har inte spelat Eon sedan jag gick på högstadiet dvs... 5 år sen). Först tänkte jag höra med er om det är några böcker jag måste skaffa, jag har Eon 1 + Mundana, krigarens väg, alver och mystik och magi. Det enda bland det jag sett kommit ut som verkar intressant är Religioner och eventuellt Eon 2. Är det något som man behöver? Jag är inte så värst intresserad av mer än ytliga beskrivningar av länder och folkslag då jag helst vill skapa dem som jag vill, tillexempel kommer jag nog inte använda mig av Alverna i deras nuvarande form. Förutom möjligtvis språket som jag gillar. Så nödvändiga inköp för en lyckad Eonkampanj enligt er?
Kampanjen ska vara hyffsat klassisk fantasy, en resa och något stort och farligt som hotar. Men jag inte vill ha det klassiska "ondskan i öster" utan snarare ett stort krig som hotar att bryta tack vare något världsligt eller så. Finns det några bra sådana konflikter nu som skulle kunna vara ett rejält hot för Mundanas säkerhet? Jag är lite sugen på att göra något med magikraterna i Thalamur kanske och låta rollpersonerna hamna på något vis i något som magikraterna håller på att koka ihop samt deras konflikt med Consaber. Finns det något om det utgivet? Eller någon som har förslag på något lämpligare man skulle kunna göra en lätt episk konflikt av?
Eh. Ja nu blev det här inlägget säkert lite rörigt och ofukuserat men alla förslag och idéer mottages tacksamt.
Kampanjen ska vara hyffsat klassisk fantasy, en resa och något stort och farligt som hotar. Men jag inte vill ha det klassiska "ondskan i öster" utan snarare ett stort krig som hotar att bryta tack vare något världsligt eller så. Finns det några bra sådana konflikter nu som skulle kunna vara ett rejält hot för Mundanas säkerhet? Jag är lite sugen på att göra något med magikraterna i Thalamur kanske och låta rollpersonerna hamna på något vis i något som magikraterna håller på att koka ihop samt deras konflikt med Consaber. Finns det något om det utgivet? Eller någon som har förslag på något lämpligare man skulle kunna göra en lätt episk konflikt av?
Eh. Ja nu blev det här inlägget säkert lite rörigt och ofukuserat men alla förslag och idéer mottages tacksamt.