Nekromanti Tänkte presentera mig ordentligt

Cissi

Up to no good.
Hej forumet!

Upptäckte att jag inte har någon presentationstråd, det var lite pinsamt. Men bättre sent än aldrig.

Vem är jag off forumet?

Utbildad socinom som jobbar med metodutveckling i projektform inom socialtjänsten. Också aktiv inom röda korset, ideellt arbete med flyktingar, har mest blivit ensamkommande barn det senaste året. Väldigt spännande, både professionellt och ideellt.
Samlar på skrivböcker som jag nog aldrig kommer skriva i för jag tycker att jag förstör dem så fort jag sätter pennan mot pappret, samlar också på böcker och har stora utrymmesproblem just nu. Läser mycket och brett, den enda genren som jag aldrig kommit överens med är deckare och den genren jag önskade att jag läste mer men har svårt att hitta motivation för är scifi. Mycket Fantasy, historiska romaner, noveller, skräck osv.
Andra intressen? Mat, kultur, brädspel bland annat.

Rollspel då, anledningen till att jag hänger här. Kom in sent i hobbyn. Första gången när jag var i tonåren och sen ett långt uppehåll tills jag började på universitetet. Då var det DoD och hela Konfluxsviten som spelades igenom. Det tog oss några år men det är fantastiska år som är fyllda med så många underbara minnen. VtM och gruppen jag spelade med då, efter studierna, blev min ingång till konvent och indierummet. Mitt första konventsspelande var i indirummet på LinCon och blev ett parti drakar och bananer. Där träffade jag mina första forumiter och kom att kliva in på forumet för att både konventet och spelet men framförallt forumiterna i indierummet gav mig mersmak. Sen dess har det blivit massor av konventande och massor med nya spel testade och ju mer jag testar desto mer vill jag testa och jag älskar allt från flum-indie till hårt regelstyrt med sjuttioelva tabeller och enorma tärningspölar.

Just nu spelar jag DoD (Magiker som inte gillar antagonistmonologer), Eon (fighting/akademiskt utbildad tirak) och Star Wars (Droid som bygger vapen av soptunnor). Hoppas kunna få speltesta ett nytt scenario till Eon snart, drömmer om ett Westernäventyr och ser fram emot LinCon trots att jag inte lagt undan Gothlootet än.

Vem är jag on forumet?

Jag har varit medlem på forumeti drygt 3,5 år så i forumsexistens är jag nästan helt färsk men jag är nog välkänd. Blev moderator för ganska precis tre år sedan, första kvinnan i kåren. Jag läser helst och förundras över djupsinnet hos många som skriver, gillar forumsrapporter, spelrapporter och att få speltips. Jag är medlem här framförallt för comunitykänslan och alla vänner jag har fått här, att jag dessutom matar min hobby med en massa spännande grejer är bara positivt!

Ni har nog märkt, speciellt den senaste veckan, att jag brinner ganska mycket för jämställdhet inom hobbyn och jag kommer att fortsätta att dela med mig av både kunskap, fakta och egna upplevelser med hopp om att kunna bidra med något. ;)

Vem är jag som moderator?

Som moderator strävar jag efter att vara opartisk, jag undviker i möjligaste mån att moderera i trådar jag deltar i och om jag modererar så försöker jag hålla det till att vara påminnelser om ämne eller hintar om att inte deraila. Ibland är det svårt.

Jag modererar urskillningslöst, "vanlig" forumit eller moderator/redaktör går under samma banhammer.

Jag försöker att vara peppande och öppen och bryr mig om er, om det händer något eller någon har frågor eller funderingar så går det alltid bra att skicka ett PM. Jag svarar så gott jag kan på alla frågor eller åsikter.

/Cissi

Tsianphiel

Swordsman
Cissi, du är en av anledningarna till att jag har tagit mig tillbaka till wrnu och inte dragit igen omedelbums. Bara så att du vet :)

Cissi

Up to no good.
Tsianphiel;n174599 said:
Cissi, du är en av anledningarna till att jag har tagit mig tillbaka till wrnu och inte dragit igen omedelbums. Bara så att du vet :)

Då har jag ju gjort något bra ju! Yay! :D

Feuflux

omjonasson.se
Välkommen hit (i efterskott). :)

Då reggade du dig typ samtidigt som jag blev tvåbarnspappa, vilket känns som oceaner av tid sedan, fast samtidigt som typ nyss.

Du gör ett toppenjobb, och det säger jag inte bara för att du är den forumit jag ätit lunch med flest gånger.

Mundo

Myrmidon
Min favorit-moderator.
Krille uppmunar mig till att äta glass hela tiden, vilket inte är bra för vikten.

Inkognito

Swordsman
Instämmer i kören, det är väldigt givande att ha dig här!
Ser fram emot att du får börjar spela Western och all input det kan leda till på forumet! :)

Genesis

Ni dés ni maître
Cissi;n174582 said:
Mitt första konventsspelande var i indirummet på LinCon och blev ett parti drakar och bananer. Där träffade jag mina första forumiter och kom att kliva in på forumet för att både konventet och spelet men framförallt forumiterna i indierummet gav mig mersmak.
What!!!

Då har ju jag också gjort något bra, ju. Yay!

Organ

Out of time, out of mind
Jag känner igen mig i din inställning till kriminalgenren och delade dina åsikter. Tills jag fann Håkan Nesser. Om du är villig att ge genren en chans till så föreslår jag HNs "Skuggorna och regnet" eller "Från doktor Klimkes horisont".

Cissi

Up to no good.
Jag fick precis veta att jag faktiskt för vidare rollen som kvinnlig moderator som nummer tre i ordningen. :)
Hunk kommer ihåg forumets forntid, det är tur. Nån ordning ska det vara.

Tack Hunk!

luddwig

Lawful evil
Jag kan ha blandat ihop saker här men jag tror att du Cissi var på Sävcon med bl.a. Iskaral 2013. Laget hette "From Paris with love". Året efter spelade jag med delar av samma gäng och lagnamnet hängde kvar. Jag fick aldrig riktigt klart för mig varifrån lagnamnet kom men jag uppfattade det i alla fall som att det låg någon verklig händelse bakom. Rätt eller fel, därefter har min hjärna alltid tänkt "Cissi från Paris" när ditt namn dykt upp på forumet. Slut på flummandet. Kul att ha dig här.

Cissi

Up to no good.
luddwig;n174830 said:
Jag kan ha blandat ihop saker här men jag tror att du Cissi var på Sävcon med bl.a. Iskaral 2013. Laget hette "From Paris with love". Året efter spelade jag med delar av samma gäng och lagnamnet hängde kvar. Jag fick aldrig riktigt klart för mig varifrån lagnamnet kom men jag uppfattade det i alla fall som att det låg någon verklig händelse bakom. Rätt eller fel, därefter har min hjärna alltid tänkt "Cissi från Paris" när ditt namn dykt upp på forumet. Slut på flummandet. Kul att ha dig här.
Det stämmer. Jag har varit på SävCon och flög direkt dit efter att ha hälsat på min sambo i Frankrike. :) Så jag kom direkt från Paris så därav namnet på laget.

Har visst lovat Björn Wärmedal att komma upp i år igen och hålla i några pass Utpost. Får se hur det blir med det men det skulle vara så himla roligt!

Hunk

Hero
Cissi;n174809 said:
Jag fick precis veta att jag faktiskt för vidare rollen som kvinnlig moderator som nummer tre i ordningen. :)
Hunk kommer ihåg forumets forntid, det är tur. Nån ordning ska det vara.

Tack Hunk!
Utan att smutsa ned tråden alltför mycket vill jag bara säga att jag inte är hundra procent säker på att du är just nummer tre i ordningen, för mitt minne är inte perfekt. Att Kornella var en del av redaktionen/moderatorkåren någon gång i början av 00-talet är jag dock så gott som säker på. Dessutom har jag för mig att Lady Silver Wolf var moderator under en relativt kort period något/några år senare.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ah, Kornella, det var tider det.

Välkommen till forumet förresten, Cissi.

RasmusL

Champion
Cissi said:
Mitt första konventsspelande var i indirummet på LinCon och blev ett parti drakar och bananer. Där träffade jag mina första forumiter och kom att kliva in på forumet för att både konventet och spelet men framförallt forumiterna i indierummet gav mig mersmak.
((Jag kanske minns helt fel och då blir ju det här bara larvigt/pinsamt men kan det vara så att någon spelade en riddare av något slag och att någon annan spelade riddarens häst?))

Du är grym Cissi, kanske är du till och med bäst på forumet. Jag tror det. Objektivt bäst.