Nej jag är inte ute efter show-off. Med andra ord så behöver det inte vara dyrt eller häftigt på något sätt. Jag vill helt enkelt ha kul hjälpmedel med mig eftersom jag gillar små skojiga pryttlar. Jag tycker till exempel om tärningar, som sagt. Inte rent regelmässigt kanske eftersom jag inte är en regelkis, men jag gillar dem som föremål och använder dem givetvis när de behövs.
Nej, så tvärtom - det får hellre vara användbara saker, samtidigt som de för den delen gärna får vara kuliga och snyggve.
Vad gäller att förvara tärningar så har jag nu egentligen bara en riktig tärningspåse, i vinrött tyg. Sedan har jag en liten påse som man kan ha sina mackköpta läsglasögon i också. Fast jag har inte glasögon så jag har tärningar i den påsen också.
Nå, vad gäller att förvara tärningarna här hemma så skulle jag iof behöva en ordentlig låda istället för att ha tärningarna i plastlådor. Så det vore iof najs förvaring här hemma. Kanske kan hitta något gammalt syskrin på en loppis eller så. Dock har jag tänkt att köpa 3-5 tärningspåsar av läder så att jag kan preparera fler påsar för olika spel - t.ex. en med bara T10 för WoD, en med en massa T6 för Neogames osv. Så att allt är laddat och klart och undanpaketerat på samma gång.
... Jag vill dock se mig kring och skulle gärna vilja hitta en spelshop med stort utbud på olika påsar - bland annat. Skulle förövrigt behöva en riktig mugg helt i läder också, har en motsvarighet till Yatzy-muggen nu. Fast sådana muggar helt i läder finns iof på Unispel.
Annars så vet jag nog egentligen inte vad jag söker. Självklart är jag intresserad av temadesignade tärningsset, som t.ex. de tyvärr slutsålda Vampire-setten från White Wolf.
Utöver det... Tja, vad kan man behöva mer som spelledare? Det frågar jag mig och det är gärna det jag vill ha svar på, liksom tips på bra prylkåta spelbutiker med webshop. =)