Nekromanti Tärningar, tärningspåsar, fix och tillbehör?

solvebring

Superhero
Tjo, vilka spelbutiker har bäst och roligast utbud av just småtillbehören som tillkommer hobbyn? Givetvis är det alltid en fläskig fördel med spelbutiker som är billiga - men de ska ju ha ett intressant sortiment också. Nå, jag gillar att köpa schyssta tärningsset, -muggar och -påsar och skulle vilja ha tips om spelbutiker (med webshop!) som har bra utbud på den här fronten. Helst inhemska sådana förresten.

solvebring

Superhero
Förövrigt vill jag höra efter om folk just har några roliga tillbehör när dom lirar?

Själv har jag inte mycket annat än standard, dvs. tärningar, tärningsmugg och -påse. Har dock funderat på att skaffa mig ett sådant där roligt tärningstorn. Fast då lär ju varje slag ta onödig tid bara. Plus att de verkar kosta några hundra och det känns helt klart inte värt.

Unfair

Hero
Ska du ha ett tärningstorn så är det samma som med muggen, det hindrar tärningarna från att rulla ut över hela bordet, främst ett problem vid krigsspel och liknande presisionssyslor. Men sedan så är ju de hemmagjorda tornen de klart coolaste.

Sedan när det gäller butik så kan du ta typ vilken du vill, det är praktiskt taget samma tärningar (Gamers sience excluderat).

solvebring

Superhero
unfair said:
Ska du ha ett tärningstorn så är det samma som med muggen, det hindrar tärningarna från att rulla ut över hela bordet,
Indeed, det är sant. Men ja, det är väl främst själva grejen i sig som är roande. =)

unfair said:
Sedan när det gäller butik så kan du ta typ vilken du vill, det är praktiskt taget samma tärningar (Gamers sience excluderat).
Ja det är sant. Det är verkligen sant. Fast det är egentligen inte tärningar som intresserar mig, även om nu det också är kul. Trots allt hittar man inte tema-set på alla ställen. Nåväl, jag söker främst andra saker som askar, påsar, och vad folk nu kan komma på att en rollspelare faktiskt kan använda.

Därmed är jag lika nyfiken på rekommendationer av prylar som av shoppar.

Unfair

Hero
Vill du bara ha show off föremål? Sattsa på en snyggt snidad trä låda med massa fack, i vilka du sorterar upp dina tärningar. Vet inte vart det går att köpa men men. Snyggt och onödigt, uppfyller alla kraven.

Men den viktigaste regeln med show off, allt måste se dyrt eller exklusivt ut.

solvebring

Superhero
Nej jag är inte ute efter show-off. Med andra ord så behöver det inte vara dyrt eller häftigt på något sätt. Jag vill helt enkelt ha kul hjälpmedel med mig eftersom jag gillar små skojiga pryttlar. Jag tycker till exempel om tärningar, som sagt. Inte rent regelmässigt kanske eftersom jag inte är en regelkis, men jag gillar dem som föremål och använder dem givetvis när de behövs.

Nej, så tvärtom - det får hellre vara användbara saker, samtidigt som de för den delen gärna får vara kuliga och snyggve.

Vad gäller att förvara tärningar så har jag nu egentligen bara en riktig tärningspåse, i vinrött tyg. Sedan har jag en liten påse som man kan ha sina mackköpta läsglasögon i också. Fast jag har inte glasögon så jag har tärningar i den påsen också.

Nå, vad gäller att förvara tärningarna här hemma så skulle jag iof behöva en ordentlig låda istället för att ha tärningarna i plastlådor. Så det vore iof najs förvaring här hemma. Kanske kan hitta något gammalt syskrin på en loppis eller så. Dock har jag tänkt att köpa 3-5 tärningspåsar av läder så att jag kan preparera fler påsar för olika spel - t.ex. en med bara T10 för WoD, en med en massa T6 för Neogames osv. Så att allt är laddat och klart och undanpaketerat på samma gång.

... Jag vill dock se mig kring och skulle gärna vilja hitta en spelshop med stort utbud på olika påsar - bland annat. Skulle förövrigt behöva en riktig mugg helt i läder också, har en motsvarighet till Yatzy-muggen nu. Fast sådana muggar helt i läder finns iof på Unispel.

Annars så vet jag nog egentligen inte vad jag söker. Självklart är jag intresserad av temadesignade tärningsset, som t.ex. de tyvärr slutsålda Vampire-setten från White Wolf.

Utöver det... Tja, vad kan man behöva mer som spelledare? Det frågar jag mig och det är gärna det jag vill ha svar på, liksom tips på bra prylkåta spelbutiker med webshop. =)

Unfair

Hero
Då förstår jag knappt vad du vill ha, det finns inte så mycket specielt att ha när du spelar rollspel.

Ett par mysiga tofflor att värma fötterna i kanske?

solvebring

Superhero
Tja, det är ju inte det jag vet själv heller. Det är just därför jag vill undersöka saken.

Förövrigt har jag ett par sköna gubbtofflor a la filttofflor - men tja, känner du till några ärkenördiga tofflor så länka gärna. =)

Adrian Granberg

Veteran
Mitt helt seriösa förslag är att du ska lära dig att virka. Då kan du göra helt awesome tärningspåsar själv. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Barcaii said:
Mitt helt seriösa förslag är att du ska lära dig att virka. Då kan du göra helt awesome tärningspåsar själv. :gremsmile:
Om jag hade tid att prioritera det så vore det säkert skitcoolt. Hemtrevligt om inte annat. Ska spara det förslaget till ålderns höst. =)