Nekromanti Tärningar

solvebring

Superhero
Är tärningar för spelledaren något heligt som verkligen är rollspelskultur? Vad säger ni?

För mig är tärningarna en god vän, jag har börjat samla efter jag startade som SL - dock inte som en tok, ser bara till att i alla fall göra ett satsköp då och då. Har snart varit SL i fyra år, och på det köpt fyra tärningssatser. Jag har mina favorittärningar där ibland och såklart min favorittärningsats.
Vissa av dem används i princip aldrig bakom skärmen, men de är alltid där i alla fall, alla fyra tärningssatserna - det är ett måste! :gremgrin: - Samtidigt som vissa får arbeta ständigt med att bli "slagna" under rollspelskvällarna...
Ja, tärningarna är heliga för mig då jag hamnar bakom skärmen. Jag räknar dem innan jag spelar, och efter jag spelat då jag lägger dem i tärningspåsen. Skulle jag tappa bort en skulle jag bli rasande och leta ihjäl mig. Men jag ser till att hålla god ordning på dem jämt.
Som sagt, jag har under fyra år köpt på mig fyra tärningsatser, dvs. 7 x 4= 28, jag har 28 tärningar. Och många fler lär/ska det bli... :gremsmirk:
Och det värsta jag vet med tärningar när man spelar rollspel är att låna någon annans, men ibland har man blivit tvungen pga. glömska och liknande...

Är tärningarna heliga för dig?
Vad är det egentligen som är så speciellt med SL och hans tärningar?

DODswe4

Hero
Njäe, jag ahr bara 3tärnings set + 2T8:or +3T20:or ich ja en oändlig mängd T6:or

Och jag bryr mig inte specielt mycket om dem, även om jag inte vill tappa bort dem. Sen äår det ju så att jag ofta ger ut 2set tärningar till mina spelare, så det är lite anorlunda.

Heliga? Svar nej
SLs tärningar speciela? Svar njäe inte egentligen dom e bra för att slå på tabeller med

Olle Linge

Snigel
Håller med om det mesta. Tärningar är inget speciellt för mig, jag kan använda vilka som helst och lånar gärna ut dem till andra. Jag kan däremot tycka att tärningar är snygga, men det är en annan sak. Till exempel så har jag en marmortärning på ungefär ett kilo som jag gillar. Sedan kan det finnas underliga tärningar som också är roliga, men då är det en annan sak.

Så tärningar som är för att spela med bryr jag mig inte så mycket om, bara det går att bygga roliga torn med dem. Speciella tärningar som inte går att köpa i vilken affär som helst kan vara kul.