Nekromanti Tärningar

Renfield

Swordsman
Kan väl så vara...

...att min räknare inte var någon höjdare...
...vad vet jag...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."

SoC

Veteran
Man behöver en T20 ochså

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Riddaren

Swashbuckler
Har man två 10-sidiga (eller bara en också) så behövs ingen 20-sidig för att kunna slå fram värdet för en T100.

Det var det som var frågan i tråden...

Men i DoD behövs en T8, T6, T20 är det som står och det går ju att halvera värdet av en T20 och avrunda uppåt så har man ett resultat motsvarande T10, men jag föredrar en T10 i det fallet, kanske för att jag är så god vän med mina T10:or /images/icons/smile.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Ingen tvekan...

En i min spelgrupp har gjort precis samma sak. Det fungerar riktigt smidigt. Men personligen tycker jag det är roligare att kasta tärningarna på vanligt sätt. Det hör liksom till. Dessutom är det svårt att låta bli att samla på alla snygga tärningar.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Rickard

Urverk speldesign
"<EM>Jag har en (smygreklam) Ti-86 grafisk kalkylator.</EM>"
Jag hade i början (1:a ring) en Ti-30. Den hade lysdioder och det tog ett tag innan svaret kom. /images/icons/smile.gif

"<EM>...48 1:or och 55 20:or...</EM>"
"<EM>...får 476 respektive 514...</EM>"
476 / 10 = 47,6 = 48 1:or! Lite svårare var det att förklara 55 och 514. Felräkning? =)
Jag har inget emot att man räknar fram det. Särskilt om man spelar med system som använder OB. OB kan verkligen slöa ner ett spel.

"<EM>Det där om att använda T12:an till slumpvis riktining var ju riktigt fyndigt.</EM>"
Fast jag brukar aldrig använda en T12:a. Har oftast inte de tillgängliga när jag spelar DoD. Jag använder 1T8 i stället. 1=snett framåt åt vänster, 2=framåt osv.

"<EM>...och det går ju att halvera värdet av en T20 och avrunda uppåt...</EM>"
Jobbigt att dela.. =) Brukar själv bara ta bort 1:an när det är 10-tal.

/[color:green]Han</font color=green> som då brukar räkna 20 som en 10:a

Feuflux

omjonasson.se
Re: Delvis tvekan...

Jag har en (smygreklam) Ti-86 grafisk kalkylator.

Jag har en (också smygreklam) Ti-83 grafisk kalkylator.

Till den har jag skrivit ett program som dels kan "kasta" de vanliga tärningarna åt mig med några få knapptryck.

Jag använder räknaren för att bestämma turordningen i strid (går grymt fort så här). Övriga tärningsslag tycker jag dock man ska slå manuellt. Det är mycket roligare. Det är bara turordningen innan en ny runda i striden som jag tycker är lite seg. Så då gjorde jag ett program där (max åtta) personer får sin turordning bestämd. Med 3 spelare får ex. max 5 fiender plats i programmet, vilket är det enda problemet...

//[color:red]Feuflux
"Frågan är inte vad jag kan göra för dom, det är vad dom kan göra för mig."</font color=red>

Legioth

Swordsman
Turordning

Intressant detdär med ett program som håller reda på turordningen, kan du beskriva lite närmare hur det fungerar och vad det gör???

Feuflux

omjonasson.se
Re: Turordning [OT]

Intressant detdär med ett program som håller reda på turordningen, kan du beskriva lite närmare hur det fungerar och vad det gör???

Turordning i Dod4 (som jag kör) avgörs med SMI+1T10. Programmet har en lista med plats för 8 spelare. SMI för samtliga spelare är lagrade som variabler i programmet (spelarnas är standard, fiendernas kan matas in manuellt). Sedan lägger man till ett slumpat tal (1T10) till de värdena och sorterar talen i ordning. Sedan skrivs listan ut på displayen och man kan se vems tur det är.

Det här gick fort att skriva. Hoppas det inte belv alltför grötigt. Säg till om du vill ha koden...

//[color:red]Feuflux
"Frågan är inte vad jag kan göra för dom, det är vad dom kan göra för mig."</font color=red>