Nekromanti Tärnings app

Zadrith

Hero
Det här handlar väl egentligen om rollspelsverktygsmakande snarare än rollspelsmakanade men jag kunde inte hitta något ställe där det passade bättre.

Jag har i alla fall gjort en liten tärningsslagningsapp till Windows 8 som jag gärna skulle vilja ha lite synpunkter på. Framför allt om det finns några andra givna tärningskombinationer som borde finnas under valet "Common Dice and Combinations". För närvarande jobbar jag på att få med tärningsslag till Eon, en "tärningskalkylator" samt lite statistik. Det ska med i releas 3 som jag räknar med att släppa om ca en vecka men jag tar gärna emot önskemål på anpassningar till andra system till den eller senare releaser.

Appen kan hittas här: http://apps.microsoft.com/windows/app/roleplaying-dice/f2891415-88ce-43cc-988e-97d8d412f400

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Det jag känner rent spontant är att det är trevligt att du lagt in fler system men jag skulle vilja kunna skriva 4d6+8>5+1d6+2 eller liknande formler för att kunna rolla just den kombination som jag vill ha just då.

Zadrith

Hero
Det är svårt att lägga in system som man inte är bekant med. Men jag kommer att lägga in EON i nästa releas och Trudvang i en kommande. Sedan behöver jag hjälp för att få in fler system. När det gäller en fri formeln som den du hade som exempel så är det precis det jag menar med tärningskalkylator även om jag inte hade för avsikt att ha med hantering av <.