Nekromanti tärnings-narkoman...

glittersnus

Veteran
ja va i malmö i söndas och köpte tärningar för 800:-
fick 20st T20, 10st T6, 10st T8, 20st T10, och 20st T4!!!

e de normalt??? /images/icons/hairy.gif

Normalt?

Givetvis är det inte normalt. Om du vore normal skulle du ju inte platsa på det här forumet?!?!

/Faehrengaust, fullständigt onormal /images/icons/frank.gif

Feuflux

omjonasson.se
10:- för en tärning är inte så dyrt.... så om du verkligen behöver 80 tärningar så är du helt normal...../images/icons/wink.gif

Quan'talis

Swashbuckler
Va? Inga t12:or? Det blir hispan direkt, grabben...

Hmm... för att vara någotsånär allvarlig... Om du faktiskt behöver så många tärningar (och "behöver" är ett mycket vidsträckt begrepp...) och dessutom hade råd så är det väl inte så farligt. De flesta köper väl sina tärningar lite åt gången, men efter ett par år blir det en hel del tärningar för de flesta rollspelare.

Trots allt känner jag folk som gjort av med ett par tusenlappar på en krogkväll, och de räknas som fullständigt normala (nåja, inte Göran kanske, men de andra...). Du kommer ju åtminstone att ha nytta av dina tärningar i framtiden också.

-JPS-

Hellzon

Långsamma Vargen
Frågan är ju vad du gör med alla tärningar eftersom du köper 20 av varje. Visst får man lust att krossa de oergonomiska T4orna, men annars är det ju udda. /images/icons/wink.gif

/Hellzon - trodde han var udda som köpte nio tärningar nyss.

Rising

Vila i frid
Slå dem allihop och berätta vad du får!!! [OT]

Rent statisktiskt borde du ju få 450 om jag kan min matte rätt. Eftersom T8 är en dum tärning som ger sämre resultat än man tror, och T20 är en spännig tärning som nästan alltid visar ett tal mellan 10-20 om man slår dem tillsammans med andra tärningar så tror jag dock att du borde hamna på 476 på första slaget. Andra får vara med och gissa, och den som gissar längst bort från 450 är tuffast! Okej?

Sedan ska vi gissa på hur många ettor du kommer få på första slaget... Jag tror att det blir... ... ...10!

/Rising
som läser in alldeles för mycket känslor i tärningarnas utfall!

Donk_UBBT

Veteran
Du är fullt normal, om jag får bedöma./images/icons/tonguea.gif
Å andra sida brukar jag säga: Man kan aldrig ha för många tärningar, bara för mycket pengar./images/icons/grin.gif

DONK

FraggelIngo

Veteran
har inte ens tärningar.

Vi har inga tärningar, vi litar på gammal hederlig lotto.

En skål för t6, en för t10, en för t8 osv.

Födelen med detta är att man får leka loket. Noummero 10! etta nolla. Du har vunnit ett avgas rör. roligt roligt.

Hmm dax att sluta dricka virablåtira. eller ?

Donk_UBBT

Veteran
Re: har inte ens tärningar.

Kom igen när ni skaffat en riktig bingo-snurra.

Då har ni verkligen visat orginalitet.

DONK

Johan K

Gammal & dryg
Oj då !!

Ehhh, vet kanske inte nån annan än dig som har köppt SÅ mycket tärningar på en & samma gång.

Duddmannen

Hero
Amatör! [SKRYT]

Efter ett långt liv av rollspelande har jag nu tvingats stoppa undan över hundra tärningar för att min trogna tärningsburk (anpassad för 2kg godis) inte skulle bli överfull. Ok, när jag började köpa tärningar var de billigare och man fick dessutom med flera varje gång man köpte ett rollspel, men i alla fall.
Däremot måste jag säga att det du nämner låter som en ruskigt bra grund att stå på. Keep up the good work!
/images/icons/smile.gif