Bassejr
Hero
Var lite fundersam på huruvida jag skulle placera den här tråden under Rollspelsmakande, men konstaterade att min fråga snarare handlar om existerande system och hur folk använder dem, snarare än min eller någon annan persons process att tillverka det nämnda systemet.
Så, Jag fick nyligen spela Griftehjärta till Svavelvinter, och det var fantastiskt kul. Jag har aldrig sett Svavelvinters Ödestärnings ekonomi så välfungerande.
Så, sedan vi började spela såhär har jag funderat på hur tärningsekonomin som dramasystem kan fungera i olika spel. Jag började skissa på en samling regler baserat på "The Dirty Dungeon" och svavelvinters system med ödestärningar, och så länge spelarna har rätt attityd käns det här som någonting som skulle bli riktigt coolt.
Så, Har ni arbetat med en tärningsekonomi som dramasystem och hur tyckte ni att det fungerade? Vad, om något, skulle ni ändrat? Vilka alternativ till en tärningsekonomi (Som den i svavelvinter) tycker ni är bäst?
Tack för svar.
Så, Jag fick nyligen spela Griftehjärta till Svavelvinter, och det var fantastiskt kul. Jag har aldrig sett Svavelvinters Ödestärnings ekonomi så välfungerande.
Så, sedan vi började spela såhär har jag funderat på hur tärningsekonomin som dramasystem kan fungera i olika spel. Jag började skissa på en samling regler baserat på "The Dirty Dungeon" och svavelvinters system med ödestärningar, och så länge spelarna har rätt attityd käns det här som någonting som skulle bli riktigt coolt.
Så, Har ni arbetat med en tärningsekonomi som dramasystem och hur tyckte ni att det fungerade? Vad, om något, skulle ni ändrat? Vilka alternativ till en tärningsekonomi (Som den i svavelvinter) tycker ni är bäst?
Tack för svar.