Nja...
Några konfiskerade tärningar har jag inte råkat ut för, guskelov, men vi har några legender i gruppen.
Den främsta är en tärning som en spelare har som snudd på alltid slår perfekt. Och den är fan inte statistiskt tillförlitlig. Vi testade till och med en gång att slå en rätt ansenlig serie provslag med sagda tärning och utslaget var att den (och dess herre) slog rejält under det som borde vara snittet.
Jag har ingen aning om hur den skulle funka i händerna på någon annan än dess ägare, ty han släpper den icke ifrån sig. Och med all rätt. Den är grym.
Men sedan så finns det andra skumma grejjer som har hänt. En gång för länge sedan hade en grupp äventyrare splittrats och tog sig i två grupper (eller en ensam stackare och två andra som fortfarande höll ihop) igenom ett långt och invecklat grottsystem.
SL hade delat upp oss i olika rum så vi hade verkligen ingen aning om vilken rutt den andra killen hade tagit. Så vi gick bara vägen fram och gjorde våra val: höger, vänster, upp och in i gången i mitten, osv...
Det fanns ett gäng tunnlar som vi skulle kunna ha valt, men vi gick ofelbart helt i samma fotspår som våran kumpan och hittade honom i skurkarnas grotta.
Slump, telepati, ödets makter? You tell me... Jag vet bara att det inte var SL som fejkade ihop det, om ni nu trodde det. Han hade hela grottsystemet kartlagt och såg fram emot att tvinga oss att snubbla omkring där i evigheter.
Det finns fler fantastiska sammanträffanden, men det här börjar bli långt som det är så, later dudes.
Jarjo Bosto