Sitter och funderar på rollspel utan tärningar, men med regler...går det ens, eller förpassas man till friform om man vägrar tärningar? Jag vill minnas att Amber RPG inte har några tärningar; om någon som har spelat vill kommentera hur det fungerar vore jag tacksam.
En annan variant är ju Castle Falkenstein, som spelas med spelkort. Den idén tycker jag verkar utmärkt, eftersom man får sina spelkort i början av äventyret och själv kan välja när de skall användas...
Jag har dock inte lyckats få tag i CF-boken (bör ej förväxlas med GURPS CF), så jag kan inte uttala mig om exakt hur det fungerar. Även där vore kommentarer ytterst uppskattat.
Feliath -- som undrar om spader tio är bättre än 1t20
En annan variant är ju Castle Falkenstein, som spelas med spelkort. Den idén tycker jag verkar utmärkt, eftersom man får sina spelkort i början av äventyret och själv kan välja när de skall användas...
Jag har dock inte lyckats få tag i CF-boken (bör ej förväxlas med GURPS CF), så jag kan inte uttala mig om exakt hur det fungerar. Även där vore kommentarer ytterst uppskattat.
Feliath -- som undrar om spader tio är bättre än 1t20