Mogger
Hipsteranka
Snygg kurva, snygg mekanik. Jag vet inte det är vad jag letar efter, för den känns lite för ointuitiv för mig. Men den är väldigt trevlig.Snow said:
Snygg kurva, snygg mekanik. Jag vet inte det är vad jag letar efter, för den känns lite för ointuitiv för mig. Men den är väldigt trevlig.Snow said:
Nope, fattar inte. Det jag vill veta är alltså sannolikheten för 6D10 där jag behåller de 5 bästa, enligt tabellen ovan.Han said:Ja, kolla i Introspection under Accessing i dokumentationen. Du använder dig av @ för att säga hur många av de högsta/lägsta tärningarna som du vill behålla. 1@3d10 behåller exempelvis högsta tärningen.
Det var för krångligt med nya sättet, I give you that:Nope, fattar inte.
Vilket ju är samma sak som att slå 6T10 och behålla de fem bästa. Eller har jag missat något?Måns said:Tack, men det jag är ute efter är antalet framgångsrika tärningar när man slår med en "bonus"-tärning.
Alltså, du ska slå ex. 5 eller under med 6T10 men tar bort den sämsta.