Nekromanti Tärningsspindel [får så lov att vara klar nu]

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Okej, två slutbilder, färdiga renderingar a' 8-10 timmar vardera. Båda har utsatts för lite lätt postprocessing för att mjuka till skuggor och fixa ambient occlusion.

Frågan är nu egentligen bara vilken av dem jag ska lämna in. Och jag VET att en del av er svarat i förra tråden; svara gärna igen här om ni inte ändrat er nu när den lille är skarpare och så.

Det här blir sista tärningsspindeltråden, promiss!

(Och varför får man inte ha omröstningar i bildtrådar? Kasst!)

Se till att se bilderna i FULLSTORLEK! Annars förtas effekten lite, och de blir dåliga och suddiga!

Attachments

solvebring

Superhero
Nu har jag ändrat mig. =)

När en ordentlig rendering gjorts så är ju den stora spindeln likväl lika god som den lilla. Och det är ju spindeln som är hela grejen, det är ju den som ska synas - det är ju den man ska glutta på, checka in och se.

Därav röstar jag för den stora spindeln nu!

krank

Heh.

Såg just att den stora spindeln skulle behöva renderas om likförbannat. Antingen det eller så får jag använda lite photoshopmagi - kaffekoppen ffs! Handtaget!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag röstar på den stora spindeln. Då det är som Solvebring säger, det är den som ska synas.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Fortfarande den lilla. Det är ungefär som i en monsterfilm: det blir inte bättre av att trycka upp något i ansiktet på en. Det är alltid häftigare när något är mer diskret. :gremsmile:

solvebring

Superhero
krank said:
Heh.

Såg just att den stora spindeln skulle behöva renderas om likförbannat. Antingen det eller så får jag använda lite photoshopmagi - kaffekoppen ffs! Handtaget!
:gremlaugh:
... Plus att ljuset och skärpan känns konstigt om man togglar mellan bilderna. Fast man ser hur som helst mer av spindeln - dess detaljer - i den stora.

Fan, en sån spindel vill jag ha, med AI!! Bah "Hey, kom hit nu. Jag behöver en te-sexa"... Och så kommer den skuttande till mig med tärningen jag behöver. =)

krank

Jag lämnade in den lilla, i slutänden. Vår lärare har tjatat en massa om att hålla sig till "verkliga mått", så då passar den nog bäst.

Sen kommer han ju kunna kolla i min 3ds max-fil också, och se detaljrikedomen om det nu är det han går efter.

solvebring

Superhero
Okej. Nå, rendering är inte det roligaste. Faktum är att det bara tar lång tid. :gremtongue:

Well, lycka till, hoppas din lärare kommer att gilla den och att du blir godkänd - vilket jag antar att du blir. =)

Mukwa

Swashbuckler
Die spider! Die!!!

Jag tycker om den lilla för det ser snyggare ut med lite mörkare skuggor, men på den stora ser man mer detaljer och det är bra. Mitt förslag är att göra den stora bildens skuggor lite mörkare.

Fråga: Varför är siffran 20 felvänd?

krank

RealDream said:
Fråga: Varför är siffran 20 felvänd?
Jag har t20:or av båda varianterna, och utgick från den ena... Vissa har 20:an vänd mot 14, andra inte.

Kan vara så, såklart, att det bara är jag som äger "defekta" t20:or. Isåfall säger jag: Fuck it. Det är min t20 spindeln rullar =)

Mukwa

Swashbuckler
"felvänd" var ju knasig... men vinkeln avviker från de andra sifforna. 2:an borde vara vänd mot 14 och nollan mot 8, men som sagt... ser din T20:a ut så, så är det ju rätt :)

Jag diggar den oavsett!