Nekromanti Tärningsspindel [snart klar!]

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag sitter i vad jag hoppas är slutproduktionen av min tärningsrullande mekaniska spindel i 3ds Max. Jag har ju upptäckt att spindeln blev lite för stor, vilket bl.a alla som är bekanta med t20:or lär kunna se med en gång. Alltså har jag satt ihop och snabb-ful-renderat en version med en mindre spindel.

Det jag undrar nu, är om jag ska behålla den mindre spindeln (för realism), den större spindeln (för tydlighet) eller kanske ta den mindre spindeln men föra kameran närmar (kompromiss).

Vad tycker ni? Stor eller liten? Jag tänkte lägga in en omröstning, men det får jag inte. På lördag eller söndag kväll tänkte jag bestämma mig. Om det blir den mindre så blir det extrajobb (i form av flytt av spindelben och extra renderingstid), men det kanske är värt det?

Attachments

Cybot

Mest spelbar
När man blåser upp bilden i full upplösning så är det helt klart Realism-spindeln som gäller.

Den blir på ett helt annat sätt en del av bilden där man upptäcker alla andra detaljer, istället för att ha en jättedominerande spindeltärning mitt i.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Båda är snygga, men jag föredrar den mindre varianten.

w176

Förlorad dotter
Realistspindeln. Jätte snyggt renderat, trodde det var en foto först, men jag tror koppen i bakgrunden skulle må bra av att vara grå till färgen eller ha lite av en textur.

krank

w176 said:
Realistspindeln. Jätte snyggt renderat, trodde det var en foto först, men jag tror koppen i bakgrunden skulle må bra av att vara går till färgen eller ha lite av en textur.
Grå? Kanske. Jag har övervägt att sätta dit ett tryck annars; typ Gothconlogga i svart eller nåt. Eller "kiss the nerd" eller så. Keep calm and carry on?

Tack, hursomhelst =)

krank

Hur ser ni på tanken att beskära/zooma in mer?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
krank said:
Hur ser ni på tanken att beskära/zooma in mer?
Utan att kunna ge någon vidare motivering: nej. Det är snyggt nu, pilla inte för mycket.

w176

Förlorad dotter
Vit är en svår färg att få att kännas "rätt" bara en kiten gul eller gråton hjälper.

Ingen inzoomning tycker jag men jag skulle testa flytta spndeln från mitten till någon av 1/3 kryssen.

KamiFisk

Hero
Jag föredrar den stora spindeln, dock borde du tona ut skuggan undertill lite granna den känns alldeles för svart.
I övrig mycket läcker bild.

krank

Jag har beslutat mig för att köra med den mindre spindeln, tror jag. Gör en ordentlig testrendering nu.

Och funderar i mitt stilla sinne varför i helvete jag anstränger mig så. Jag jagar liksom ett G och kursen är egentligen avslutad, det här är bara rest jag måste bli klar med för att få betyg...