Hattifnatten
Warrior
Jag satt och åkte bil till Kalmar för någon vecka sedan, och funderade ut en spelsetting under den tiden, typ post-apocalypse, men utan mutanter och dyl. Men med någon form av magi eller övernaturligt som har släppts fri.
Regelmotorn i korta drag:
- När ett färdighetsslag ska rullas så slår spelaren det antalet tärningar som karaktären har i den aktuella färdigheten, och räknar ihop summan mot en svårighetsgrad. Om spelaren vill så får hen använda poäng från sin kraftpoängs pöl för att lägga till en tärning per spenderat poäng.
- När en karaktär har använt kraftpoäng så tar man bort det antalet kraftpoäng som hen använde, när karaktärens kraftpoäng går ner på noll så går de tillbaka upp till karaktärens max igen.
- Kraftpoäng används även vid bruk av magi och overnaturliga krafter.
Spelet fokuserar på detektivarbete och monsterslakt..
Regelmotorn i korta drag:
- När ett färdighetsslag ska rullas så slår spelaren det antalet tärningar som karaktären har i den aktuella färdigheten, och räknar ihop summan mot en svårighetsgrad. Om spelaren vill så får hen använda poäng från sin kraftpoängs pöl för att lägga till en tärning per spenderat poäng.
- När en karaktär har använt kraftpoäng så tar man bort det antalet kraftpoäng som hen använde, när karaktärens kraftpoäng går ner på noll så går de tillbaka upp till karaktärens max igen.
- Kraftpoäng används även vid bruk av magi och overnaturliga krafter.
Spelet fokuserar på detektivarbete och monsterslakt..