Nekromanti Tävling hos Neogames!

T-RED

Warrior
Helt underbart...
Det var precis något sånt här jag efterlyste på Neotech-forumet från Neogames :gremsmile: men det funkar fint till Eon också synd bara att tävlingen inte finns med på Neogames hemsida, då det var rena turen att jag snubblade in Eon-forumet...
Ska genast sätta mig och fundera/skriva på ett bidrag.

Jocke_898

Veteran
ska texten vara på svenska.. engelska

Verkar väldigt intressant då jag själv skriver fullt med rollspelsmaterial hemma.. men måste man skriva på svenska eller fgår det bra om texten är på engelska..

Krille

Super Moderator
Re: ska texten vara på svenska.. engelska

"Verkar väldigt intressant då jag själv skriver fullt med rollspelsmaterial hemma.. men måste man skriva på svenska eller fgår det bra om texten är på engelska.."

Neogames Eon-produkter är uteslutande* på svenska. Om det är en inledningstext till ett av deras kapitel så ska denna också vara på svenska.

* Tja, förutom ett och annat ord på felya, rukh, tirakiska, sabriska, faliska, jargiska, rechin och la'itha

DarkMystic

Swordsman
Kommer bidragen visar upp? För Hjalle å company verkar gjort några grymma grejor som jag vill läsa. För det andra vill jag att andra ska kunna läsa min och döma den också :gremlaugh:

/DarkoMystic är snart klar

Hjalle

Swashbuckler
Re: Hur går det?

Nu verkar ganska många skickat in bidrag... Hur många har ni fått in nu? Och har ni någon favorit...? (ni behöver inte säga vilken, bara ja eller nej..)

-Hjalle, undrar.

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag hoppas att de kommer att visas upp. För många här verkar vara bra skribenter som har något vettigt att komma med. Plus att jag gillar stämnings texterna så det vore bara roligt att få läsa ännu fler än de som redan finns.

haltageten

Dum inuti huvudet
Så hur många förslag har anlänt nu. Eller har man även den 24 fram till klockan 00:00 på sig att lämna in förslag eller är det finito nu?

- Jocke, undrar

Jaggernaut

Hero
Sen som alltid

Sådär då var mitt inlägg färdigskrivet i alla hast. Hoppas det inte är försent bara.

Jaggernaut bönar och ber.

Jaggernaut

Hero
Okej nu gör vi så här....Snälla???

Om bidragen inte visas upp av Neogames så kan väl vi alla som vill (alltså de som skrivit en introstory) starta en ny tråd där vi lägger upp våra egna introstorysisar till allmän beskådan.

Någon som kan tänka sig att göra det?

King Kromm

Hero
Vänta lite nu...

Kan det inte vara värt och avvakta med det lite så att ingen behöver bli diskad för att texten redan finns till allmän beskådning? Inte för att jag har den blekaste anning om hur neogames ser på det hela. Men antagligen vill dom nog få en text till sin nya modul som alla inte har läst...

Inte för inte. Jag vill jätte jätte gärna läsa vad ni har fått ihop. Men inte på bekostnad av tävlingen. (Om det nu påverkad vill säga?)

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Jobbet med Krigsherren är i full gång, men nu har vi upptäckt att det saknas en introtext till ett kapitel.

Neogames ordnar därför en liten tävling - att skriva en kortare berättelse (på runt 1300 tecken). Berättelsen kommer att vara med i början på det sista kapitlet i boken (Appendix med trupplistor och exempelslag) så vad gäller innehållet i berättelsen kan ni vara ganska flexibla. Men att berättelsen har någon anknytning till strid eller soldater är ju en fördel! Kolla gärna i andra Eonmoduler för inspiration till miljöer och personer - eller ha med era egna rollpersoner i berättelsen!

1) 1300 tecken (+/- 50 tecken), räkna ej mellanslag.
2) Maila helst ett dokument i Word-format, men rtf/txt går nog också bra.
3) Sista inlämningsdag är den 24:e december.
4) Glöm inte skriva namn och adress (och gärna ditt användarnamn på rollspel.nu)
5) Maila ditt bidrag till mig: andreas@torped.net, skriv gärna "Krigsherren", "Neogames" eller dyl. i ämnesraden.

Vinnaren får ett exemplar av Krigsherren hemskickat till sig och vinnaren kommer självklart även med i boken som medförfattare. Vinnaren kommer att avslöjas i början av januari (något exakt releasedatum för Krigsherren är dock inte satt ännu).

Så gnugga geniknölarna nu och tänk ut en bra introstory!

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Idag är det den sista dagen för inlämning, så ni har hela julafton på er att skriva på era introstorys och maila in dom :gremsmile: Eller ni kanske hellre leker med era tv-spel ;-)

Jag kommer inte att lägga upp de inskickade berättelserna här eller någon annan stans. Men de som vill får självklart posta sina egna berättelser.

Tack till alla som har deltagit, jag kommer att ta de närmaste dagarna till att läsa igenom alla berättelser igen och utse en vinnare. Vinnaren kommer att presenteras söndagen den 2:e januari.

Jaggernaut

Hero
Ne jag menar förståss...

...att först efter att tävlingen är avgjord som vi lägger upp alla bidrag (de som vill och kanske inte vinnarbidraget, det kan man gott få vänta på tills krigsherren släpps)

Var nog lite oklar igår natt.