Nekromanti Tävlingar i samband med Sveroks spelvecka

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Tävlingar i samband med Sveroks spelvecka
Vecka 44 (30/10-5/11) arrangerar Sverok sin årliga spelvecka med syftet att inviga nya spelare till de olika hobbygrenarna som ligger under Sveroks vingar. I samarbete med Sverok håller vi därför två tävlingar för att dra ett litet strå till stacken.

Vad är rollspel?
Den första tävlingen handlar om att skriva en text på maximalt 3000 tecken som beskriver vad rollspel är, på ett sätt som är enkelt för en oinvigd att ta till sig. Texten kommer sedan att publiceras på Rollspel.nu och vara webbp... (1804 fler tecken)

Gå till artikeln

Ackerfors

Alas, your rapids!
10 dagar kvar!

Nu är det 10 dagar kvar innan bidragen ska vara inlämnade, så passa på att skicka in era alster. De fina priserna ligger här framför mig på skrivbordet och bara väntas på att få delas ut till de glada vinnarna.

Ackerfors

Alas, your rapids!
5 dagar kvar! + relaterad fråga till alla

Nu är det fem dagar kvar innan bidragen ska vara inlämnade. Chanserna är fortfarande vääääldigt stora att vinna, om man säger så... :gremcrazy:
Så kom igen, tveka inte!

Och för er som inte tänker ställa upp (vilket är större delen av besökarna) - vad hindrar er? Det har efterlysts tävlingar och jippon tidigare och när det kommer och intresset är så pass lågt (inte ens Johan K har svarat på den här tråden :gremgrin: ) så skulle det vara bra att för framtiden få reda på vad vi gjorde för fel.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: 5 dagar kvar! + relaterad fråga till alla

Jag känner inte att jag kan skriva en tillräckligt bra introduktionstext för att den ska plats på Rollspel.nu. Det måste ju bli en text jag vill stå för. Jag skulle naturligtvis kunna skriva en text vilken som helst bara för att vara med i tävlingen, men det känns inte rätt. Och när det gäller den andra tävlingen så har jag ingen kamera. :gremsmile:

/Dimfrost

Rickard

Urverk speldesign

"Och för er som inte tänker ställa upp (vilket är större delen av besökarna) - vad hindrar er?"
Det här hindrade mig - "Man måste tillhöra en Sverokförening för att ha möjlighet att vinna!" - eftersom LinCon strulade i år, så att jag inte blev medlem i Dragons Den.

/Han som annars hade ett litet annorlunda sätt att framföra rollspel på

Troberg

Sinister eater

Två anledningar:

1. Inte med i Sverok (eller någon annan förening heller för den delen, det är något av en principsak).
2. Jag håller redan på med ett liknande projekt. Så kul är det inte att skriva i stort sett samma sak två gånger.

Johan K

Gammal & dryg

Fasen, man skulle kanske föröska vara med i den där fotogrejen.. Passar ju mig ganska bra, för att fota är ju skoj som tusan. Rollspel är ju åxå skoj till tusen !
Ska ta & försöka fåt till nått här..

(inte ens Johan K har svarat på den här tråden)
Hahahaa ! :gremgrin:
Har visst en viss tendens att svara på det mesta va.. :gremwink:

Nightowl

Champion

:gremgrin: Ni förutsätter att jag ska göra något som kräver koncentrationsförmåga och har en tidsgräns. Det är ert misstag!

Erik, för min del hade jag kunnat fixa det där med föreningen

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är för svårt!

Alltså, utmaningen kan tyckas vara enkel, men HALLÅÅÅÅÅÅ! Jag har försökt beskriva rollspel i 24 år nu. Och kan fortfarande inte hitta en enkel och kort beskrivning, eller ett foto, som beskriver vad vi gör.

Och locka in nytt blod? Huga, jag har svårt nog att få hem gammalt blod till mina spelomgångar just nu ... :gremlaugh:

/M

The_Gorger

Hero
Huruvida man är med i Sverok eller inte

Har man varit på något större konvent i år (GothCon, LinCon m.m.) är man det nästan garanterat. Är man en svensk rollspelare och inte är med i en sverokförening, så är det en bedrift! Dessutom har man (såvida ens spelgrupp inte är färre än fem eller att alla är över 25) gått miste om pengar. :gremsuck:

Vill man gå med för att ha chans att vinna så finns det nätbaserade gratisföreningar som Chataya.

[Edit]Hade det gjort väldigt ont att kalla den Nationella spelveckan, eller åtminstonde Sveroks nationella spelvecka?

The_Gorger

Hero

Gah, nu kan man ju inte gnälla om man inte lämnar in något.

Jag tyckte att det var en bra idé för övrigt. När jag såg tävling såg jag framför mig Rising, Arvidos, Krille, tomasarfert, Dimfrost, Anders Blixt, Thark, Gurgeh, Magnus Seter och alla andra som skriver bra och ballt göra sina beskrivningar.

...

Meh, då skriver väll jag något då!

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Det här hindrade mig - "Man måste tillhöra en Sverokförening för att ha möjlighet att vinna!" - eftersom LinCon strulade i år, så att jag inte blev medlem i Dragons Den."

Är du inte medlem sedan tidigare då? Man måste väl inte förnya sitt medlemskap vartenda år för att det ska gälla?

Rickard

Urverk speldesign

"Man måste väl inte förnya sitt medlemskap vartenda år för att det ska gälla?"
Jo, varje år. Åtminstone var det så när jag hade en rollspelsklubb.

/Han som kan få rapp av Fogge om så inte är fallet

Rickard

Urverk speldesign
Glömde skriva det men jag hade hoppats att Genesis hade deltagit med denna bild. Tror att få foton slår den. Nä, nu ljög jag. Jag tror faktiskt att inga foton som kommer med i tävlingen kan slå den.

/Han som vet att det inte är ett foto, men man måste ju försöka kringgå regler

Gordeg

Hero
Re: Huruvida man är med i Sverok eller inte

Är man en svensk rollspelare och inte är med i en sverokförening, så är det en bedrift!
Jag känner åtskilliga som lyckats med den bedriften. Jag tror att det till stor del har att göra med var man bor eller har växt upp. Till exempel känns det som att stora delar av Kalmar län ligger i Sveroks bakvatten.
Själv blev jag medlem i samband med en ny spelgrupp jag träffade -02 eller -03 eller nåt sånt... då hade jag redan varit rollspelare i ganska många år.

Gordeg

Ackerfors

Alas, your rapids!
Viktigt meddelande för alla som ställt upp!

På grund av strul med mailadresser så kan möjligheten finnas att bidragen kommit till fel mailadress. Det vore därför oerhört bra om ni snarast kunde skicka samma mail som ni skickade då fast till min mailadress: martin@rollspel.nu

I värsta fall blir tävlingen föresenad ett par dagar på grund av det här, men jag återkommer om det senare om så blir fallet.

Foggmock

Myrmidon
Re: Huruvida man är med i Sverok eller inte

Den hette Nationella Spelveckan fram till förra året. Sen kuppades det namnet mer eller mindre bort. :gremsmirk: