RedRover
Veteran
Vill ha lite synpunkter på följande upplägg av grundegenskaper och färdighetssystem..
Grundegenskaper mellan 4-30 (kombination av 2T10 plus ett visst antal extrapoäng som delas ut av spelaren)
Färdighetsvärden obegränsade men en person som kan sin färdighet BRA har färdighetsvärde 19-24.
Färdighetsslag görs med grunden 3T10 som svårighetsgrad. Högre SG ger fler tärningar. Minsta antal tärningar/ SG är två.
Alla tärningar summeras. Tior slås om en gång och adderas. Ettor slås om en gång och subtraheras.
Exempel: SG = 4T10
Utfall: 10,2,5 och 1.
10:an ger extra slag = 10
1:an ger extra slag = 7
Total summa: 10+2+5+1+10-7=21
Grundegenskaper mellan 4-30 (kombination av 2T10 plus ett visst antal extrapoäng som delas ut av spelaren)
Färdighetsvärden obegränsade men en person som kan sin färdighet BRA har färdighetsvärde 19-24.
Färdighetsslag görs med grunden 3T10 som svårighetsgrad. Högre SG ger fler tärningar. Minsta antal tärningar/ SG är två.
Alla tärningar summeras. Tior slås om en gång och adderas. Ettor slås om en gång och subtraheras.
Exempel: SG = 4T10
Utfall: 10,2,5 och 1.
10:an ger extra slag = 10
1:an ger extra slag = 7
Total summa: 10+2+5+1+10-7=21