Nekromanti T12-System

Hattifnatten

Warrior
Hejsan igen, jag sysslar med ett rollspel som använder T12:an som '' huvud tärning'' finns det något annat rollspel som gör det (det är väl klart!) men vilket/vilka?

Förslag någon?

KamiFisk

Hero
Abandon all hope använder T12 för det mesta. Dock byter den tärningar lite då och då.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Har för mig att Spider Jerusalem filar på 1T12 system men är inte säker...

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Antemannen said:
Hejsan igen, jag sysslar med ett rollspel som använder T12:an som '' huvud tärning'' finns det något annat rollspel som gör det (det är väl klart!) men vilket/vilka?

Förslag någon?
Håller inte någon av Kaleidoskopgrabbarna på med nått t12igt?

Dimfrost

Special Circumstances
Hans E Magnusson said:
Antemannen said:

Förslag någon?
Håller inte någon av Kaleidoskopgrabbarna på med nått t12igt?
Jo, det stämmer. Haragada använder sig av vad jag åtminstone en gång i tiden kallade T12-systemet. En ny version av det spelet kommer någon gång under nästa år.

Hattifnatten

Warrior
Jag tänker använda mig av en ''start pöl'' på 10 poäng som karaktärerna får dela ut bland sina kunskaper, varje poäng motsvarar en T12:a, därför kommer det alltså vara lätt som SL att dela ut bonusar, etc.

Alla färdigheter som karaktärerna har baseras på någon form av kunskap och därför måste spelaren tänka på hur han/hon fördelar poängen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag har skrivit en steampunk värld som jag håller på att renskriver. Kanske ska ta och posta här så får jag se vad folk tycker.

Jag ville ha ett innovativt och lite annorlunda tärningssystem så jag valde att göra ett t12 system där t12 inte används som en t10 plus perfekt och fumel.

Så jag har fnulat ett tag nu och jag tror det blir bra.

Hattifnatten

Warrior
Det låter intressant! spelet som jag jobbar på vet jag inte riktigt vad jag ska kalla för gengre.. en blandning av Horrór och något annat typ steampunk, i världen så använder man svärd och dylikt som vapen och chockgevär.

Sorgligt nog så har min dator ''kraschat'' av någon anledning och jag kan inte skriva på mitt google docs dokument, men jag klottrar just nu ner några regler för hand som jag ska föra in i dokumentet senare, siktar på att ha en öppen beta så ni kan korra runt jul, åtminstonne innan nyår.