Att avsky vissa varianter av samma motor låter märkligt för mig, men om du vill utveckla det så kanske det är bäst att göra det i en separat tråd. Hoppas inte du tog det jag skrev på fel sätt för vad jag var ute efter är att det generellt är bra att läsa på, så man slipper dra förhastade slutsatser.
Det finns säkert de som har förväntningar på en ny version med samma spelmotor. Det har Fria Ligan varit tydliga med att man inte kommer göra utan en variant på År Noll-motorn även om den kommer skilja sig ganska mycket från grundutförandet. Man är dock mån om den gamla fanbasen och hoppas kunna göra dem nöjda iaf genom dialog och möjlighet att ge input när alpha-versionen släpps till backers. Man har också om jag inte minns fel tagit in expertis från millitära personer för att ändå försöka hitta en vettig balans kring konfliktreglerna.
Visst är det säkert så att vissa kommer hata den nya versionen bara för att det inte är T2K från 1990, men de kanske inte heller är målgruppen för det här spelet. Några målgrupper skulle t.ex. kunna vara de som växt upp med den detaljfokuserade gamla versionen och (som mig) aldrig orkat sig på reglerna, eller de som spelade när de var yngre och vill kunna börja spela igen, trots att de nu är äldre och har ont om tid. Om År Noll-varianten gör spelet tillgängligt (enkelt att komma igång med) och lyckas hålla striderna tidsmässigt snabba, men ändå ger en hyffsad detaljnivå så tror jag det skulle tilltala dessa målgrupper.