Nekromanti Ta bort Snabbsvar?

Dimfrost

Special Circumstances
krank said:
Jag vill själv undra lite om någon faktiskt använder previews. För mig känns det mer som ett störande inslag, som mest är ivägen...
Previews är bra om man försöker sig på invecklad kod, typ manuellt inskrivna nästade citat, tabeller eller liknande. Visst, man kan ju posta ändå och ändra om det blir fel, men det är lite osnyggt. Jag föredrar alltså definitivt att funktionen är kvar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dimfrost said:
Previews är bra om man försöker sig på invecklad kod, typ manuellt inskrivna nästade citat, tabeller eller liknande. Visst, man kan ju posta ändå och ändra om det blir fel, men det är lite osnyggt. Jag föredrar alltså definitivt att funktionen är kvar.
Nä alltså, det är inte den sortens previews vi snackar om. Förhandsgranskning tycker jag också ska vara kvar. Jag snackar om det dryga att i vissa vyer på forumet och för musen över en trådtitel eller så, så får man en ruta som visar texten i inlägget.

Dimfrost

Special Circumstances
krank said:
Nä alltså, det är inte den sortens previews vi snackar om. Förhandsgranskning tycker jag också ska vara kvar. Jag snackar om det dryga att i vissa vyer på forumet och för musen över en trådtitel eller så, så får man en ruta som visar texten i inlägget.
Öh, jaha. :gremsmile: Det är ju en annan sak. Den tycker jag också är rätt onödig, oftast.

krank

Arvidos said:
Utöka previews tills det är lika mycket som på rpg.net (http://forum.rpg.net/forumdisplay.php?f=89) Jävlar vad skönt det är att ha tillgång till den featuren där! Men där är det å andra sidan kanske mer trådar att sålla bland?
Måste säga att det dessutom var mycket snyggare gjort där - en simpel vanlig tooltip,; vi har en stor ruta med titelgrej som dyker upp direkt; de har en snygg, vanlig tooltipruta som dyker upp efter nån sekund. Den skulle jag kunna lära mig leva med.

Inte för att vår stör mig så mycket; den finns inte i Bevakade Forum och det är det enda sättet jag använder för att navigera forumet numera.

Gardener

Champion
Öhh va?

Standard vB, tråkig alt-text som alltid buggar och dyker upp på tok för snabbt och inte går att ställa in? Och dessutom bara är rent text. Vad är det som är bra med det?

krank

Gardener said:
dyker upp på tok för snabbt och inte går att ställa in? Och dessutom bara är rent text. Vad är det som är bra med det?
Alltså... Vår har ingen delay alls, så om något är det väl vår som "dyker upp för snabbt"...

Och ren text är mycket bättre än att försöka stöka in en massa formatering och grejer; det blir bara plotter. Fram för mer plantext!

Gardener

Champion
Märkte det, men den är ju stabil iaf och poppar inte upp lite hur som helst. Och gäller inte över hela raden. Dessutom är det viktiga att vi faktiskt kan ställa in delayen. Med en tooltip är det upp till browsern man använder.

krank

Gardener said:
Märkte det, men den är ju stabil iaf och poppar inte upp lite hur som helst. Och gäller inte över hela raden. Dessutom är det viktiga att vi faktiskt kan ställa in delayen. Med en tooltip är det upp till browsern man använder.
Jag hade egentligen tyckt att det vore bättre, men det hade byggt på att användaren själv hade kunnat ställa in tooltipdelayen i sitt OS. jag gillar ju när saker ser ut och funkar "native"... =)

Gardener

Champion
krank said:
Jag hade egentligen tyckt att det vore bättre, men det hade byggt på att användaren själv hade kunnat ställa in tooltipdelayen i sitt OS. jag gillar ju när saker ser ut och funkar "native"... =)
Säg till när du fått alla browser-tillverkare att lägga till den funktionaliteten och att den funkar likadant. =)

Utseendet på previewen går ju för övrigt att modda med css också, om det är det man inte gillar. Inga problem att ta bort headern till exempel. Det, och att öka delayen, samt bara ha funktionen på nån ikon eller dylikt är inga problem att ordna i mallar/css.

Annars vore väl det bästa om vi också slog av funktionen och la till en option för användare att aktivera den. Men det senare kräver ju ett hack, och det orkar nog inte jag fixa iaf.

krank

Gardener said:
Utseendet på previewen går ju för övrigt att modda med css också, om det är det man inte gillar. Inga problem att ta bort headern till exempel. Det, och att öka delayen, samt bara ha funktionen på nån ikon eller dylikt är inga problem att ordna i mallar/css.
Det där tycker jag skulle vara skitbra, framförallt att bara ha på nån ikon...

Jag ska komma ihåg det till min önskelista (och min designvision som jag också jobbar på, mest för mitt eget höga nöjes skull eftersom det ju är Dante som ska fixa sånt)

Sodivra

Champion
Gardener said:
Öhh va?

Standard vB, tråkig alt-text som alltid buggar och dyker upp på tok för snabbt och inte går att ställa in? Och dessutom bara är rent text. Vad är det som är bra med det?
I don't know. Allt jag vet är att på rollspel.nu så använder jag aldrig previews, och på Rpg.net använder jag det och är väldigt glad för att det finns.

Kanske för att det är mer trådar jag sållar bort på Rpg.net. Kanske för att previews inte funkar i Bevakade forum. Kanske för att rpg.net's små previews är mer överskådliga. Förmodligen så är det alla tre.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nämen oj! Råkade jag ta bort snabbsvarsrutan? Vilken osis. :gremsmirk:

Edit av Olle: Men hur fan gör man då för att svara?? :gremwink:

Gardener

Champion
Dante said:
Nämen oj! Råkade jag ta bort snabbsvarsrutan? Vilken osis. :gremsmirk:

Edit av Olle: Men hur fan gör man då för att svara?? :gremwink:
För övrigt så kommer funktionaliteten för detta byggas om till v8. Jag har förmedlat förslagen som framkommit i denna tråd till utvecklarna med förhoppning om förbättring av hur det hanteras.