Re: Därför...
"Jag vet att det bara är att ändra dumma och ologiska regler."
Så varför gör du det då inte ?
"Jag anser dock att spelkonstruktörer borde kunna skapa regler som inte är allt för ologiska."
Då tycker jag att du skriver ett rollspel som är totalt logiskt och faller alla i smaken och alla tycker allting i är logiskt, lyckas du med det så ska jag äta upp min regelbok.
"Jag avskyr att Drakar och Demoner går tillbaka till första Dungeons & Dragons med sina kraftigt styrda restriktioner och förordningar."
Då har du två val, spela en äldre version eller spela ett annat spel.
"Och det är egenteligen ingen idé att diskutera regelfrågor (i alla fall när de behandlar dumma och ologiska saker) om svaren bara blir."
Jo, det är ide att göra det, bara man lägger fram sina argument på rätt sätt och har förmågan att ta till sig det de andra skriver istället för att avsiktligt misstolka det.
I de fall du har tagit upp så finns det inga andra svar, för inte kommer riotminds kalla tillbaka alla böcker för att ändra i dem, och de lär knappast heller direkt trycka upp en ny version där de sakerna du inte tycker om är borttagna. Det hjälper inte hur mycket du än tjatar om det.
"Drakar och Demoner suger Bologny så att det står härliga till ebligt mig regelmässigt sätt och jag får tillfredställelse att spy min galla över det samt att argumentera med dig och de andra på forumet"
Hur kreativt och logiskt är det ? du som hela tiden tjatar om logik. Att du inte tycker om spelet är uppenbart, men då är det väl bara att ignorera det och spela något annat. Det finns flera spel som jag HATAR och inte sitter jag i forumen för dem och spyr galla över dem, vad skulle det hjälpa ? inte ändrar det de spelen.
/Johan - Väktare av Rustningskammaren (
Http://on.to/gemini)