Nekromanti Tabbe..

Nalle med AK4

Swordsman
Varför tveka?

Koboldvarning! Man kan inte spåra på asfalt efter
en månad med regn. Utan spårmanick i högklass fösstås...
Typ retinascanner som kan känna DNA-koderna från den man spårar intrampade i marken och separera dem från miljoner andra DNA-koder. JAg fortsätter säga att det är omöjligt.

My future's determined by thieves, thugs and vermin.

Vindhand

Myrmidon
nitpick

Typ retinascanner som kan känna DNA-koderna från den man spårar intrampade i marken och separera dem från miljoner andra DNA-koder.

Jag trodde en retinascanner var till för att scanna näthinnor (=retina), inte DNA.

Belzambix

Warrior
ehh... har du läst vad det står i boken??
det är 11t6 om man har gått där för 3 mån sedan
det är "bara" 9t6 om man åkt bil!!! och hur fan ska du veta att det är exakt den bilen som du söker???
tänk på den du

Belzambix (www.naug.50megs.com)

seinet

Swashbuckler
Jag har inte läst i boken, men överallt finns det olja och andra liknande saker på marken. Är man jävligt skicklig och har en jävla tur så kan faktiskt klara ett slag på Ob11T6, har man en jävligt stor tur så kan man klara ett sådant slag med 11 i färddighetsvärde i spåra.

Sedan är det ju upp till SL att bestämma en sådan skak, men för skoj skull så skulle jag som SL slå ett sådant slag (spåra slag skall väl slås dolt?), klarar RP det så klarar han det.

/Seinet Wintermute - Nu skall man sova och ut och jobba i natt sedan...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Deminus

Veteran
Re: Jo men...

Att spåra någon på asfalt är näst intill omöjligt en minut efter att någon har passerat.
Det är frågan om man ska haka upp sig på att man ska upptäcka mikro försänkningar i asfalten eller om det är något annat man kan hitta t.ex.

 Han är godis narkoman och kastar godis papper efter sig (man lyckas hitta några papper som har fastnat i avloppet och räknar ut hur det har förts av det strömmande vattnet)

 Han är rökare och kastade bort tändsticks plånet där han av misstag skrivit upp en adress

 Han är en fanatisk klottrare eller kanske använder ett spätt som vandrings stav

 Man frågar sig fram om någon har sett personen (även det är en typ av att spåra)

 Man backar bandet på sin privata spion satelit och kollar vart han for (okej lite över drivet men det har varit tal om 25-30 i färdighets värden och är man så intresserad av att hålla koll på personer så skaffar man sig naturligtvis sig en egen spion satelit)

suicidesmurf

Veteran
men...

...det är ju nästan på pricken exakt samma chans som att snubben har tappat en vante som har en lapp med namn och hemaderess fastsydd. och att den ligger kvar.

så är det.