Nekromanti Tabeller i offensiv

seinet

Swashbuckler
Tabellerna för vapen i offensiv har en sortering jag inte riktigt förstår mig på, finns intresse av att kunna få åtkomst till dem via databas (genom någon form på bevis att man faktiskt äger ett exemplar av denna bok) och kanske en liten demodatabas gratis? Jag har härmed inte sagt att jag skall göra det, bara att jag kommit att tänka på tanken.

Kanske något man fixar till i framtiden själv (med hemmagjorda eller godkända "publika" vapen från offensiv) som man placerar någonstans på nätet. Självklart skall det vara som alla andra databaser, sökbar och så skall den kunna sorteras efter valfri typ (magasinspris i fallande ordning, längsta räckvidd i stigande ordning, tillverkare i lexiografisk ordning).

/Seinet Wintermute - Får en del konstiga idéer ibland (som att bygga en radiostyrd tusenfoting)

Big Marco

Läskig
Tabellerna för vapen i offensiv har en sortering jag inte riktigt förstår mig på

Oh, dessa har sorterats om många ggr. Den som nu blev final är baserad på kaliber som första sökordning, följt av vapennamn. Detta då man ofta från start bestämmer sig för vilken kaliber vapnet skall ha man vill införskaffa, sedan kan man snabbt se vilka kandidater inom den kalibern som finns.

seinet

Swashbuckler
Ok, tyckte mig se något samband där faktiskt...

/Seinet Wintermute - Tipsar om låtarna "Livin' La Vida Yoda", "Star Wars Cantina" och "Star Wars Disco" av Wierd Al Yankovic

seinet

Swashbuckler
Det är ju en konstig sortering på dem, det vanligaste skulle ju vara att ha dem i lexiografisk ordning.

/Seinet Wintermute - Känner svettdropparna i pannan

kalas

Veteran
Nog för att vapnen i boken Neotech Offensiv ligger i kaliber ordnat samband, men var det inte tänkt att flera fordonstyper skulle vara med? Med det menar jag fordons typer såsom pansarvagnar, högteknologiska mobila sambands tanks och andra motordrivna fordon? Skulle faktiskt vara ganska kul att se på ett ungefär vilka värden och vapen som finns på dessa. För att inte tala om en artelleripjäs...

//John "Darki" Mattsson (mannen som gärna ser hur granater regnar och hagel skjuts)

Magnus L

Hero
Skulle faktiskt vara ganska kul att se på ett ungefär vilka värden och vapen som finns på dessa.

Inte bara ganska kul....det skulle va skitkul./images/icons/devil.gif