Nekromanti Tack för alla glada tillrop!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Under »De långa knivarnas natt« förra veckan och de dagar som föregick den har vi redaktörer och moderatorer fått många uppmuntrande mail och PM från olika användare.

Tack!

Det hjälper verkligen när man är på gränsen till att göra en Falling down av ren frustration.

solvebring

Superhero
Dante said:
Under »De långa knivarnas natt« förra veckan och de dagar som föregick den har vi redaktörer och moderatorer fått många uppmuntrande mail och PM från olika användare.

Tack!

Det hjälper verkligen när man är på gränsen till att göra en Falling down av ren frustration.
+1

Dante

Staff member
Tillägg …

Tillropen gör det också mycket lättare för oss att komma ihåg att 99,776 %* av alla våra användare är trevliga och skötsamma, så vi inte bara fokuserar på de »bråkiga«.

* Ja, Troberg, siffran stämmer.

Anarchclown

Swashbuckler
Det är uppenbart att det behövs uppmuntran till människor som jobbar med en sådan här sak gratis bara för att det är kul. Om det slutar vara kul så finns inte motivationen kvar liksom.

Edit: Kram på er allihopa förresten. Resten av forumet också.

Minne

Veteran
Dante said:
Inte för att det alltid är fel, men bra skött generellt måste jag säga. Har inte velat skriva när jag riskerat att inflammera ytterligare.

Inte för att jag är den mest verbala ändå :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Tillägg …

Jag instämmer, ni gör ett bra jobb. Keep it up!

Tillropen gör det också mycket lättare för oss att komma ihåg att 99,776 %* av alla våra användare är trevliga och skötsamma, så vi inte bara fokuserar på de »bråkiga«.

* Ja, Troberg, siffran stämmer.
Nope, den är gammal. Det finns fem registrerade användare till nu. :gremsmile:

Dante

Staff member
Re: Tillägg …

Troberg said:
Nope, den är gammal. Det finns fem registrerade användare till nu.
Som jag såklart räknade med, tillsammans med de avstängningar som tillkommit sedan den förra beräkningen gjordes.

:gremsmirk:

Dante

Staff member
Spider Jerusalem said:
Jag tror jag vill att vi döper det till kristallnatten....
Helst inte. Det ger alldeles för läbbiga associationer.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Dante said:
Spider Jerusalem said:
Jag tror jag vill att vi döper det till kristallnatten....
Helst inte. Det ger alldeles för läbbiga associationer.
Och det gör inte "de långa knivarnas natt"? :gremsmile:

Dante

Staff member
Vitulv said:
Och det gör inte "de långa knivarnas natt"?
Jag föreställer mig hellre att jag avväpnat SA än förstört oskyldiga människors butiker (även om jag förstås inte på något vis vill likställa de avstängda användarna med SA – eller mig själv med Hitler, för den delen).

Troberg

Sinister eater
Re: Tillägg … [Edit]

Dante said:
Troberg said:
Nope, den är gammal. Det finns fem registrerade användare till nu.
Som jag såklart räknade med, tillsammans med de avstängningar som tillkommit sedan den förra beräkningen gjordes.

:gremsmirk:
Attans, där fick jag för att jag inte kontrollräknade innan jag klagade...

Edit: Jag måste dock säga att siffran är mycket mer imponerande när den är beräknad än när den är ett "godtyckligt begrepp för en stor andel". Att kunna säga att "exakt den här andelen bråkar inte" bär en helt annan tyngd än en siffra plockad ur luften, speciellt när den är så hög.

(Sedan kanske man ska ställa den i proportion till antalet användare som faktiskt postat något under den aktuella perioden...)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Dante said:
Vitulv said:
Och det gör inte "de långa knivarnas natt"?
Jag föreställer mig hellre att jag avväpnat SA än förstört oskyldiga människors butiker (även om jag förstås inte på något vis vill likställa de avstängda användarna med SA – eller mig själv med Hitler, för den delen).
Du avväpnade SA, med hjälp av SS.

:gremtongue:

Jag skojar, så klart, om det mot förmodan skulle undgå någon

Hartland

Warrior

Troberg said:
(Sedan kanske man ska ställa den i proportion till antalet användare som faktiskt postat något under den aktuella perioden...)
Men då glömmer du ju oss Lurkers! Vi bråkar ju inte heller!

Bättre då att ta det i proportion med antalet besökare/användare som varit inloggade under den aktuella perioden. Mätfel kan dock finnas bland användare som inte loggar in och där med räknas som gäster som i övrigt faller utanför vår statistik.

!Paxen

Swashbuckler

Hartland said:
Troberg said:
Men då glömmer du ju oss Lurkers! Vi bråkar ju inte heller!

Bättre då att ta det i proportion med antalet besökare/användare som varit inloggade under den aktuella perioden. Mätfel kan dock finnas bland användare som inte loggar in och där med räknas som gäster som i övrigt faller utanför vår statistik.
Ni lurkers är dom bästa användarna.. Ni bråkar aldrig :gremlaugh:

Erik_N

Warrior
Jag är tillräckligt infrekvent besökare för att inte ha en aning om vad som pågått, men... glatt tillrop!