Sådär. Då var det dags för mig att redogöra mina fragmentariska minnen av kvällen:
När jag ankom vid ca 20:20 så var bordet nästan fullt redan.
Folk blev faktiskt glada att se mig, eller så är de bättre skådespelare än jag trodde.
Vitulv var uppåt.
Mia var glad över att jag presenterade mig med mitt riktiga namn.
Ithaqua hade ett coolt namn i verkligheten också. Tyvärr så kommer jag inte ihåg det, men det skulle nog fungera som användarnamn det också (kom jag ihåg att jag tänkte då).
Kalcidis/A Love Supreme kunde inte sluta visa "mitt" pimp-tecken mot mig. Respekt broder.
Polarn Dr_Graevling hade damasker på sig.
Herr Nils snackade medeltid.
Jag delgav Gardener min vision av framtiden inom förlagsbranchen.
Vitulv stod upp och ropade bukkake.
Någon drog en vits om att: "för att sätta kvinnan i centrum, anordna en bukkake-fest."
Dante berättade, till Magnus Seters stora förtret, berättelsen om hur han fick ett jack på hakan för mig.
Vitulv ropade Bukkake igen. Det hela började kännas lite obehagligt.
Herr Nils snackade vapen.
Dante häcklade Magnus Seter för att han minsann berättade sin "äta vegetarisk mat"-berättelse (vilken det nu var...) lika mycket som Dante sin "hack i hakan". Han förlöjligade Magnus berättelse så pass att Magnus gick där ifrån.
Dante sa: "han kanske tog illa upp, min äldste kompis..." om Magnus och skulle ha lyckats se riktigt olyklig ut om det inte vore för hans hånfulla leende.
Ithaqua är en trevlig snubbe som gillar Hong Kong-action i allmänhet och Jet Li i synnerhet. Han rekommenderade några filmer åt mig som jag i skrivandets stund har svårt att dra mig till minnet (varför glömmer jag just vad Ithaqua sa, och gäller samma sak vad han skriver här på forumet också?)
Ithaqua visade att han hade en stor ormtatuering på bröstet, Vitulv flexade sina.
Kalcidis gick hem tidigt för att hans mamma var på besök. Det ledde naturligtvis till att han häcklades som morsgris både när och efter han gått.
Jag och Dante snackade palestinafrågan, medan Herr Nils snackade vapen.
Storugglas flickvän ville inte erkänna om Storuggla hade superkrafter. Varför? Döljer de något?
Vi, jag, Dante och chrull, var de sista som tog sig till Anchor. Eftersom jag och chrull timida följde Dantes självsäkra steg så gick vi naturligtvis åt fel håll först. Jag tog ut lite mer pengar.
På Anchor fanns det pudelrockare. Jag träffade Eksem och vi värmde upp med några headbangs framför scen.
Under hela vistelsen på stället kände jag att jag inte kunde förmedla vad jag sa, eller knappt förstå vad någon annan sa, jag kände mig som en mimare.
Jag och Eksem satte oss vid ett eget bord med eget piratljus.
Vi rockade loss med liv och lust, varvid en brud böjde sig fram till mig och sa "vad bra du dansar", varvid jag svarade "tack, det värmde, det är liksom första gången jag dansar så här", "jasså?" svarade hon "det märks inte". När jag förmedlade dialogen till Eksem skrattade vi länge. Det hela kändes surrealistiskt.
Ithaqua släckte vårt piratljus medlest en magisk gest med handen, när Eksem tände det igen så släckte han det ytterligare en gång. Han verkade nöjd med sig själv.
Andra gången Eksem tände ljuset så gjorde Ithaqua anspråk på att släcka det med tungan, varvid jag uppmanade honom att göra det på riktigt. Illusionstricket utförde han med en välriktad blåsning från nära håll, som tyvärr var alldeles för uppenbar. Lite mesigt faktiskt.
Jag och Eksem bestämde oss för att gå någon annan stans och fick Herr Nils och Dr_Graeling med oss ut.
Herr Nils tog sig hemåt omgående, medan Dr_Graevling bestämde sig för att göra det samma först efter en stund.
Jag och Eksem irrade på stan ett tag, med målet att finna en nattöppen krog.
Jag ringer och stör en stackars vän till mig, som säger att Wookhouse minsan har öppet till tre. Jag glömde att fråga vart Wookhouse ligger, men har ett svagt humm om det.
Genom ett mirakel så lyckas jag navigera både mig och Eksem raka vägen till Wookhouse.
Vi dricker öl och Gammeldansk och sjunger med till Max Romeo and the Upsetters "Chase the Devil".
Nånstans så kommer Eksem på att det är danskarnas fel alltihopa. Undrar vad han fick det ifrån. Vi är jättesnälla när vi inte konspirerar att övertaga *host* *harkel*... ytterligare ett obetydligt litet ölbryggeri?
Eksem hade fått tillåtelse av Mia att slafa i hennes lägenhet på Kungsholmen. Eksem bjöd med mig också - tack Mia!
Vi gick förbi 7-eleven och köpte folköl. Försökte gå rakt på tillbakavägen.
Vi drack folköl och spelade TP. Eksem presenterade mig för Pugh Rogerfelt.
Vi somnade till Pugh Rogerfelt.
Morgonen efter vaknade jag vid 9 av att jag sov på min blåsa. Jag tog mig hemåt.