Nekromanti Tack för forumsöl

anth

Vetefan
Om jag förstått det hela rätt så ska forumsöl diskuteras i det här forumet.

Jag tyckte att jag kom tidigt när jag var där kl 19, men då var vårt vanliga bord redan fullt med forumiter, så vi var tvugna at flytta till ett större bord.

Jag hade väldigt trevligt och jag tycker att inovationen att ha forumsöl på en fredag var en förbättring.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Awww, jag måste fylla vuxen snart... :)

"Om jag förstått det hela rätt så ska forumsöl diskuteras i det här forumet."

Det stämmer bra det.

I övrigt, jag måste se till att fylla tillräckligt många år snart så att jag kan vara med på era spektakulära träffar där alkoholhaltiga substanser är inblandade. Nåja, min tid kommer... Snart... :gremsmile:

Gardener

Champion
Japp, det var verkligen trevligt, och fredag är mycket bättre för mig också, då det finns en senare buss hem till Uppsala. Inte för att jag hann med den ändå, jag och Dante måste irrat runt rätt bra efter Anchor.... =]

Fast jag fattar inte att det var så tungt idag... Sååå mycket tyckte jag inte att jag drack, jag hade ju till och med pengar kvar.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Fredag var helt klart en förbättring, inte minst för att man kan välja att gå vidare senare..(vilket vi gjorde för ett tag, även om man nog kan välja roligare ställen än Anchor för fortsättning)

"Jag tyckte att jag kom tidigt när jag var där kl 19, men då var vårt vanliga bord redan fullt med forumiter, så vi var tvugna at flytta till ett större bord."

Det bordet tycker jag vi tar direkt nästa gång, avsevärt mycket trevligare. Btw, my head hurts... :gremlaugh:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Fast jag fattar inte att det var så tungt idag... Sååå mycket tyckte jag inte att jag drack,

Det tycker man aldrig... :gremlaugh:

Eksem

Champion
Allt är danskarnas fel!

Aj aj aj aj aj aj.... snyft. Så här bakfull har jag nog aldrig varit tidigare. Eftersom jag gjorde misstaget att inte äta under dagen låg jag och spydde kroppstempererad vätska imorse, och det var en klart otrevlig upplevelse. Jag var så torr att tungan satt fast i gommen, och det gör fortfarande ont att äta.

Det var alltså extraordinärt roligt igår :gremlaugh:

Wokhouse är stans bästa sunkhak, förresten! Bra jobbat, Bearnie!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ja ska man spy... [ANT]

...så ska det väl vara i rätt sällskap? :gremcrazy:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Har för mig det, men så var jag ju pank ungefär redan kl 21 också. Desperationen kallade! Sorry.... :gremgrin:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
var det någon han INTE snyltade av?

Jaaaa, dig räknar jag då inte, du BJÖD ju...*S* Se det på det här sättet; jag hindrade dig från att bli bakfull i min outsägliga altruism! *Master of truthtwisting inc.*

:gremlaugh:

Gardener

Champion
Du skulle tagit mer av mig helt enkelt, eftersom jag blev så in i norden bakfull! Jag skyller bakfyllan på dig helt enkelt! =]

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Why the hell not..

...Skyll på du bara! :gremlaugh:

Du skulle tagit mer av mig helt enkelt, eftersom jag blev så in i norden bakfull!

Det ska jag lägga på minnet, konstant citera samt låta trycka upp skyltar med tillhörande text tills nästa forumsöl... Ahhh! *S*

"Gutår båd' natt och dag! Ny vällust, nytt behag! Fukta din aska, fram brännvinsflaska, lydom Bacchi lag! Gutår båd' natt och dag!"

Gardener

Champion
Re: Why the hell not..

Nä, nu har du ju missat din chans, aldrig mer ska du få möjligheten att ta min öl!

Förutom när jag råkar titta bort då... Brukar ha dålig koll på min öl. Brukar ha dålig koll på det mesta när jag ölar.... =P

Bunny

Crazy like a fool
Sådär. Då var det dags för mig att redogöra mina fragmentariska minnen av kvällen:

När jag ankom vid ca 20:20 så var bordet nästan fullt redan.

Folk blev faktiskt glada att se mig, eller så är de bättre skådespelare än jag trodde.

Vitulv var uppåt.

Mia var glad över att jag presenterade mig med mitt riktiga namn.

Ithaqua hade ett coolt namn i verkligheten också. Tyvärr så kommer jag inte ihåg det, men det skulle nog fungera som användarnamn det också (kom jag ihåg att jag tänkte då).

Kalcidis/A Love Supreme kunde inte sluta visa "mitt" pimp-tecken mot mig. Respekt broder.

Polarn Dr_Graevling hade damasker på sig.

Herr Nils snackade medeltid.

Jag delgav Gardener min vision av framtiden inom förlagsbranchen.

Vitulv stod upp och ropade bukkake.

Någon drog en vits om att: "för att sätta kvinnan i centrum, anordna en bukkake-fest."

Dante berättade, till Magnus Seters stora förtret, berättelsen om hur han fick ett jack på hakan för mig.

Vitulv ropade Bukkake igen. Det hela började kännas lite obehagligt.

Herr Nils snackade vapen.

Dante häcklade Magnus Seter för att han minsann berättade sin "äta vegetarisk mat"-berättelse (vilken det nu var...) lika mycket som Dante sin "hack i hakan". Han förlöjligade Magnus berättelse så pass att Magnus gick där ifrån.

Dante sa: "han kanske tog illa upp, min äldste kompis..." om Magnus och skulle ha lyckats se riktigt olyklig ut om det inte vore för hans hånfulla leende.

Ithaqua är en trevlig snubbe som gillar Hong Kong-action i allmänhet och Jet Li i synnerhet. Han rekommenderade några filmer åt mig som jag i skrivandets stund har svårt att dra mig till minnet (varför glömmer jag just vad Ithaqua sa, och gäller samma sak vad han skriver här på forumet också?)

Ithaqua visade att han hade en stor ormtatuering på bröstet, Vitulv flexade sina.

Kalcidis gick hem tidigt för att hans mamma var på besök. Det ledde naturligtvis till att han häcklades som morsgris både när och efter han gått.

Jag och Dante snackade palestinafrågan, medan Herr Nils snackade vapen.

Storugglas flickvän ville inte erkänna om Storuggla hade superkrafter. Varför? Döljer de något?

Vi, jag, Dante och chrull, var de sista som tog sig till Anchor. Eftersom jag och chrull timida följde Dantes självsäkra steg så gick vi naturligtvis åt fel håll först. Jag tog ut lite mer pengar.

På Anchor fanns det pudelrockare. Jag träffade Eksem och vi värmde upp med några headbangs framför scen.

Under hela vistelsen på stället kände jag att jag inte kunde förmedla vad jag sa, eller knappt förstå vad någon annan sa, jag kände mig som en mimare.

Jag och Eksem satte oss vid ett eget bord med eget piratljus.

Vi rockade loss med liv och lust, varvid en brud böjde sig fram till mig och sa "vad bra du dansar", varvid jag svarade "tack, det värmde, det är liksom första gången jag dansar så här", "jasså?" svarade hon "det märks inte". När jag förmedlade dialogen till Eksem skrattade vi länge. Det hela kändes surrealistiskt.

Ithaqua släckte vårt piratljus medlest en magisk gest med handen, när Eksem tände det igen så släckte han det ytterligare en gång. Han verkade nöjd med sig själv.

Andra gången Eksem tände ljuset så gjorde Ithaqua anspråk på att släcka det med tungan, varvid jag uppmanade honom att göra det på riktigt. Illusionstricket utförde han med en välriktad blåsning från nära håll, som tyvärr var alldeles för uppenbar. Lite mesigt faktiskt.

Jag och Eksem bestämde oss för att gå någon annan stans och fick Herr Nils och Dr_Graeling med oss ut.

Herr Nils tog sig hemåt omgående, medan Dr_Graevling bestämde sig för att göra det samma först efter en stund.

Jag och Eksem irrade på stan ett tag, med målet att finna en nattöppen krog.

Jag ringer och stör en stackars vän till mig, som säger att Wookhouse minsan har öppet till tre. Jag glömde att fråga vart Wookhouse ligger, men har ett svagt humm om det.

Genom ett mirakel så lyckas jag navigera både mig och Eksem raka vägen till Wookhouse.

Vi dricker öl och Gammeldansk och sjunger med till Max Romeo and the Upsetters "Chase the Devil".

Nånstans så kommer Eksem på att det är danskarnas fel alltihopa. Undrar vad han fick det ifrån. Vi är jättesnälla när vi inte konspirerar att övertaga *host* *harkel*... ytterligare ett obetydligt litet ölbryggeri?

Eksem hade fått tillåtelse av Mia att slafa i hennes lägenhet på Kungsholmen. Eksem bjöd med mig också - tack Mia!

Vi gick förbi 7-eleven och köpte folköl. Försökte gå rakt på tillbakavägen.

Vi drack folköl och spelade TP. Eksem presenterade mig för Pugh Rogerfelt.

Vi somnade till Pugh Rogerfelt.

Morgonen efter vaknade jag vid 9 av att jag sov på min blåsa. Jag tog mig hemåt.

anth

Vetefan
Re: Nu vill jag lägga till ett par saker.

Dessutom tycker Herr Nils att forumölen helt håller på att tappa stilen, det är ju en förbannad massa fruntimmer med, hur skall det gå med vårat dåliga ryckte om denna trend fortsätter.
Ja ja, rollspelsgroupies, avgjutna organ, tentakel-bukake... det var bättre förr...

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Memory cleared!

"Ithaqua är en trevlig snubbe som gillar Hong Kong-action i allmänhet och Jet Li i synnerhet. Han rekommenderade några filmer åt mig som jag i skrivandets stund har svårt att dra mig till minnet (varför glömmer jag just vad Ithaqua sa, och gäller samma sak vad han skriver här på forumet också?)"

Minns inte heller vad jag rekommenderade, eftersom jag var på ganska god väg att bli full...*S* Kanske basic Jet Li filmerna, "Fong-sai yuk" ett och två, "Fist of legend" och "Tai chi master"? Annars har jag en permanent "erase memory spell" inflätad i mina inlägg, det kanske förklarar saken? På så sätt slipper man komprometterande ihågkomster... :gremlaugh:

"Vitulv ropade Bukkake igen. Det hela började kännas lite obehagligt."

Hmmm... Hur kunde jag missa det här? *S*

"På Anchor fanns det pudelrockare."

No shit, Sherlock! Får jag rekommendara Rocks eller något nästa gång så att vi förflyttar oss till nutida rockhak? :gremlaugh:

"Ithaqua släckte vårt piratljus medlest en magisk gest med handen, när Eksem tände det igen så släckte han det ytterligare en gång. Han verkade nöjd med sig själv."

Jag var full och minns intet! *S* Nästan.

"Andra gången Eksem tände ljuset så gjorde Ithaqua anspråk på att släcka det med tungan, varvid jag uppmanade honom att göra det på riktigt. Illusionstricket utförde han med en välriktad blåsning från nära håll, som tyvärr var alldeles för uppenbar. Lite mesigt faktiskt."

Hade jag varit fullare hade jag förmodligen släckt den med tungan på riktigt. Stoppa mig om det händer!!
:gremlaugh: :gremlaugh:

Sist men inte minst så missade du slagsmålet när vi gick därifrån; tror att ni gick i precis rätt tid...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

P.S. Dessutom tycker Herr Nils att forumölen helt håller på att tappa stilen, det är ju en förbannad massa fruntimmer med, hur skall det gå med vårat dåliga ryckte om denna trend fortsätter.
Men min gode herre, du menar alltså att vi damer inte är välkomna på forumsölen. Jag betackar mig visserligen för fylleslag, jag hade dessutom en åtanke att infinna mig på något forumsöl, inte för att jag dricker öl (väl bekomme och gutår!), men för att jag tyckte att social samvaro vore trevligt. Men om ni icke önskar oss damer på plats så vet jag min plats och håller mig från plats. :gremfrown:

Troberg

Sinister eater

Men min gode herre, du menar alltså att vi damer inte är välkomna på forumsölen. Jag betackar mig visserligen för fylleslag, jag hade dessutom en åtanke att infinna mig på något forumsöl, inte för att jag dricker öl (väl bekomme och gutår!), men för att jag tyckte att social samvaro vore trevligt. Men om ni icke önskar oss damer på plats så vet jag min plats och håller mig från plats.
Du har inte läst beskrivningen av vad som försigick där va? Det låter rätt så fylleslag tycker jag...