Nekromanti Tack för forumsöl

Storuggla

Champion
Re: Memory cleared!

"Sist men inte minst så missade du slagsmålet när vi gick därifrån; tror att ni gick i precis rätt tid.."

Va? Vem slogs?

Storuggla, undran

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Nu vill jag lägga till ett par saker.

"Men om ni icke önskar oss damer på plats så vet jag min plats och håller mig från plats."

Du tror inte att det är så enkelt att den gode Herr Nils behagar skämta med sina medforumiter? Jag har svårt att tro att det skulle förhålla sig på något annat sätt.

anth

Vetefan
Re: Nu vill jag lägga till ett par saker.

Men om ni icke önskar oss damer på plats så vet jag min plats och håller mig från plats.
Jag skulle tro att Herr Nils var lite ironisk.
Det var 2 damer närvarande, en av dessa brukar alltid vara närvarande och brukar dessutom vara den enda närvarande av det täckta könet.
Det var med andra ord en 100%-ig ökning av kvinnofolk.
Eftersom han själv nämner att ryktet (att både rollspelsvärden och forumsöl är mansdominerat) är dåligt så får man anta att han nog skulle bli glad om det förbättrades.
Om du tycker att mitt svar till Hr Nils var konstigt så måste jag säga att det saknade en :gremsmile: och att det var internskämt som kan vara svårt att förstå för icke-forumsölare.

När det gäller fylleslag så vill jag ge en mer nyanserad bild: det genomsmittliga alkoholintaget var nog inte mycket mer än c:a 1öl/timme på Tre Backar.
När forumsölen avslutades på Tre Backar så var ingen mer än salongsberusad.
Att några både valde att fortsätta till Anchor och att skriva om det här har egentligen ingenting med forumsölen att göra.

Feuflux

omjonasson.se
Memory deteted!

Nu är jag uppe i 2 anledningar att posta ett inlägg och kan inte hålla mig längre... :gremsmile:

1) Bearnie: Jag diggar din berättarstil. Att läsa din berättelse om kvällen var skitkul.

2) Och så lite Jet Li...
"Fong-sai yuk" ett och två = var ett tag sedan jag såg dem, inte riktigt min stil om jag kommer ihåg.
"Fist of legend" = riktigt bra, men jag gillar inte slutstriden/slutet.
"Tai chi master" = en av mina favoritrullar, samtliga kategorier, jag älskar den här filmen.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo

Va? Vem slogs?

Tja, inte var det jag i alla fall; däremot ramlade jag in i ca tre stycken som gjorde det. Förståeligt nog bad jag inte om att få bli presenterad. Inte heller bad jag om namnet på den stackars saten som dörrvakterna hade brottat ner utanför.

:gremlaugh:

Bunny

Crazy like a fool

"Kanske basic Jet Li filmerna, "Fong-sai yuk" ett och två, "Fist of legend" och "Tai chi master"?"

Fist of Legend har jag sett. Den och Fist of Fury tror jag tillochmed vi diskuterade en del. De andra två var det alltså du rekommenderade. Vad bra, tror jag ska se dem nämligen.

"'Vitulv ropade Bukkake igen. Det hela började kännas lite obehagligt.'

Hmmm... Hur kunde jag missa det här?"

Du får skylla på något freudianskt, för jag har för mig att du satt i närheten.

"No shit, Sherlock! Får jag rekommendara Rocks eller något nästa gång så att vi förflyttar oss till nutida rockhak?"

Oj, vilka orginella namn de stackars satarna kommit på. Personligen så skulle jag nog föredra något dansställe, mest för att få se er forumiter dansa loss.

"Hade jag varit fullare hade jag förmodligen släckt den med tungan på riktigt. Stoppa mig om det händer!!"

Räkna inte med det, jag lär snarare hala fram en kamera.

"Sist men inte minst så missade du slagsmålet när vi gick därifrån"

Hur kliché kan det bli egentligen? :gremwink:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
My, oh, my...

...I can't believe you took that one seriously! *S* Eller skämtar du OCKSÅ?!? Jag måste ha missat någonting här...

:gremlaugh: :zeppelinare: :gremlaugh:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ladyn förstår mer än ni tror (OT)

... men tycker att det är på sin plats med en liten frågeställning i alla fall.

Herr Nils var vårdslös i sitt val av kommentar. Något jag retade mig lite på, men inte mer än jag förstod att det var mer eller mindre ett skämt (hoppas jag?).

Vad det gäller fylleslag var kommentaren vänd till de som beskrivit forumsölen med liknande känsla. Jag har ingen avsikt att bevista en liknande träff (nej jag är inte nykterist även om vissa fakta fått mig avhålla mig till MYCKET STOR DEL från alkohol - inte för att jag saknar ruset, jag saknar smaken. :gremfrown:) om merparten av sällskapet stapplar hem efteråt och provar vilket "dike" som är bekvämast att göra sig av med maginnehållet i. Jag har aldrig varit en fan av sk. supartillställningar. Framförallt då man inte kommer ihåg vad som var så roligt kvällen (natten) innan, det ger liksom ingen fortsatt behållning.

Tacka vet jag en lagom dos av god dryck, lite mat och EN MASSA trevligt samtal.

Jag vill ju gärna närvara, och nu när det är på fredagskvällar så kanske jag har en chans (om plånboken och maken tillåter) att delta. :gremsmile: