Nekromanti Tack till "oscar svärd"

Kernel32

Veteran
Joined
12 Aug 2009
Messages
2
Konstig fråga kanske, men jag visste inte var jag skulle ställa den. Jag letar efter ett svenskt rollspel. Det enda jag vet är att i "Tack till"-delen i början av boken ska det finnas en "Oscar Svärd". Lite osäker på förnamnet, men "svärd" iaf.

Tack iaf.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,610
Location
Helsingborg
Haha, vilken skön tråd. Borde du inte lagt den på rollspelforumet? Välkommen till forumet, förresten.

Jag kollade igenom Gemini, Mutant: UA, Saga, Tellus, Gondica och Oskrivna blad och fick ingen träff. Jag antar att du borde kommmit ihåg om det var i Drakar och Demoner så där kollar jag inte.

Nu lämnar jag över bollen till någon annan som kanske har lite mer obskyra svenska spel.

/Han som lade märke till att Terje Nordin var iblandad både i Tellus som Oskrivna blad
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Minns du ungefär vilken tid rollspelet var ifrån, t.ex. om det var 80-tal?
Och du minns förresten inte vad man gjorde i spelet, om man var viking, om världens undergång var kommen eller så?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tyvärr är jag inte hemma så jag kan kolla, annars så kan det ju vara Svenil, Wastelands, Kheletaar, En Garde! eller något dylikt...
 

Simple man

Veteran
Joined
27 Jan 2009
Messages
64
Noctum är spelet du söker. Tror det är den första boken jag har.

För övrigt, grym fråga fick mig så intresserad att jag gick igenom alla mina svenska rollspel :gremlaugh:
 

Hanihörnet

Veteran
Joined
9 Aug 2008
Messages
67
Rätt så intressant att det enda man minns av ett rollspel är ett "tack till" namn i början. Hade du verkligen ingen aning om settingen eller spelsystemet, Kernel?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,705
Location
Rissne
Simple man said:
För övrigt, grym fråga fick mig så intresserad att jag gick igenom alla mina svenska rollspel :gremlaugh:
Vore inte det en lite småkul serieutmaning? Typ, man kollar i nån av sina rollspelsböcker och hittar på en fråga, typ "I vilken rollspelsgrundbok pryds nedre halvan av sidan 103 av en brud med stjärna på ena ögat, huggtänder och en katt i famnen" och så fick wrnu's nördar en anledning att kolla upp sidan 103 i alla sina rollspel. Den som gissar rätt fixar nästa utmaning...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag gissar att han har träffat Oscar på något konvent som berättat att han står med på tacklistan till ett spel som fick trådstartaren intresserad, och att den gode herr Svärd (liksom jag) använder sitt efternamn som tilltalsnamn, eller nå't, varpå trådstartaren kom ihåg just "Svärd" men var osäker på förnamnet.

Men det är ett mysterium som jag gärna skulle vilja se trådstartaren förklara, för onekligen så kittlar det ens fantasi.
 

Kernel32

Veteran
Joined
12 Aug 2009
Messages
2
Tack för alla svaren, ni hade alldeles rätt, det var Noctum. Anledningen till min fråga var att jag och några polare började spela Eon. En bekant nämde att han känner en som har skapat ett rollspel och att hans son var nämnn i "tack till"-delen. Jag visste bara efternamnet. Nu fick jag ju höra att killen som hade skapat spelet hette Mischa, vilket hade gjort det betydligt lättare att komma på vilket spel det var, men men..
Tack för alla snabba svaren iaf, ni är ena riktiga klippor. (y)
 
Top