Nekromanti Tack...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag tror att jag kanske hittat en lösning på sättningsproblemet. jag blir väldigt glad och tacksam för all hjälp och JA en del finns med i tack till historien, som antagligen måste utökas. 1500 är för mycket men med InDesign och spalter kan det lösas. Ett större spacespel kanske kan komma släppas till julen eller våren alltså. Vi får se. I värsta fall får ni nöja er med att tanka ner det. Lägger nog upp det vad som än händer. Men först är det korren vilket med 1 timme om dagen (ca 15 minuter för fem sidor med text) kommer ta 2.5 månader. Sånt är livet. men sen kan det sättas och tryckas. *tror inte det är sant*

Hur som helst tack till alla er och jag kommer med mer info (och frågor säkert) inom en snar framtid (i övrigt uttrycker jag mig ju yvigt i andra trådar).

Mvh

Niklas

Sodivra

Champion
Grattis..

Tredje generationens rollspelsmakare.
Vi har skrivarna, de som skriver färdigt.. och de som trycker.
Ett stort och underbart hopp mellan varje kategori, i min mening. :gremsmile:

(Nej, det är inte tre åldersgenerationer, ni får tänka som i evolution. :gremsmile:)

Hur var det med tanken att dela upp spelet i Värld och Regler? Jag håller med Dnalor om att en lång världsbeskrivning känns lockande, medans regler inte är lika spännande. Å andra sidan så verkar du hålla dig på aningen mindre komplicerade regler än mig, och ungefär den nivån som det är kul att spela med.. (Ja, jag gillar regler som är enklare än dom jag gör själv.. :gremblush:) Och med en massa varianter kanske det finns några guldkorn för mig..
Skulle kunna vara intressant med en uppdelning för mig iallafall, alltså.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Grattis..

Tack.

Jo tanken finns där och det behöver itne kosta så mcyket mer. Om eller när sidorna ligger i Indesign så ska jag ta mig en ordentlig funderare. Anledningen till de långa reglerna är väl formatet (times 12, 1 1/2 radavstånd) samt att det är skrivet så ett barn ska fatta det. Färdigheterna uppgår i sin tur till 100+ (varför förklaras i spelet) och är mycket utförligt beskrivande a la EDD beroende på att jag anser att Färdigheter kan användas så oerhört mycket mer än vad man kanske gör egentligen. Sen har vi para-manipulationer (läs form av magi) som är frivillig men som finns med om man vill. Världen är ju sjukt lång på 450 sidor med 140 olika delprovinser och 9 provinser (läs länder och världsdelar). Sen tar ju strid och rymdstrid upp en del. Även om det itne rä så avancerat så finns en massa special fall så det ser kanske värre ut än vad det är.

men jag funderar på regler i en bok och Värld, teknologi, kampanjregler och skepp/droider i en bok. men vi får se då jag når dit. Tänk på all j----a korrläsning. Arghhh.... jaja jag ska lägga på ett kol.

Niklas

Saxifrage

Hero
Teaser?

Kul! Jag tror att det är fler än jag som skulle uppskatta en "teaser" på några sidor om du har möjlighet att lägga upp det. Att plöja 1500 pdf-sidor låter lite mastigt. :gremwink:

Förresten, posta gärna något i SF-forumet också. Det är alldeles för dött där...

/Sax, stjärnsoldat

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Tja, man kan ju inte ha för mycket bakgrund i grundreglerna så.. FInns de ekonomiska möjligheterna så köper jag nog spelet när du släpper det.

Niklas73

Skapare av Starchallenge

TACK!!!! Nu börjar jag blir rikgt glad. Det är värt att gå upp 7 vara iskolan till fem träna shooto i 1 1/2 timme gå hem och vara med flickan och avsluta med 1 1/2 timme korrläsning och somna 1. Varje dag!

/Niklas