Nekromanti Tackgåva till krank

Max Raven

T12-kultist
Med anledning av kranks förändringar och de påfrestningar han har utstått därav tänkte jag att han kanske kunde få något som tack.

Själv tänkte jag på denna tröja, men har lite problem med storlek och distribution.

PM:a gärna mig så får vi se om vi kan ordna något?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vill inleda med att säga att jag naturligtvis blir rörd och glad av tanken, men att det absolut inte är nödvändigt att ge mig någonting.

Vill man veta var jag bor, vad jag heter på riktigt eller vilken storlek jag har i någonting kan man PM:a.

Übereil

Swashbuckler
Ska det delas ut gåvor kanske Gardener också borde få en? Med tanke på allt han gjort genom åren, menar jag.

Übereil, bara en tanke

Genesis

Ni dés ni maître
Jag tycker att vi, såsom diskuterats i hans 30-årstråd, borde köpa ett plommonstop. :gremsmile:

Mer allvarligt så tycker jag att när man stiger ned från en redaktörspost bör man få ett par guldpläterade tärningar (länk), för lång och trogen tjänst.

Max Raven

T12-kultist
Übereil said:
Ska det delas ut gåvor kanske Gardener också borde få en? Med tanke på allt han gjort genom åren, menar jag.

Übereil, bara en tanke
Givetvis. Skrev inlägget innan jag såg Gardeners avskedstråd. :gremsmile:

Ooh, guldtärningar.

Max Raven

T12-kultist
Re: Tackgåva till krank och Gardener

Blev lite stoppad av andra ärenden (mycket på jobb/studier just nu) så jag bumpar tråden lite. Beställer på söndag, hör av er (via PM) om ni vill vara med på en hälsning, tack (båda är gratis. :gremsmile: ) eller bidra på annat vis.

För övrigt anser jag att redaktörer bör få en tackgåva vid avsked. :gremsmile:

Max Raven

T12-kultist
Re: Tackgåva till krank och Gardener

För tack: Säg till mig, här eller i PM. :gremsmile:

För pengar är det lite knepigare. Vi får komma överens om en summa. Tio eller tjugo kronor är väl i lagom nivå - om det saknas en del så står jag för resten. Om det blir pengar över delar jag upp dem på bidragande (exklusive mig själv) och skickar tillbaka - alternativt skickar vi de pengarna till WRNU eller något sånt. I korthet hade jag tänkt mig: PM:a mig, jag ger kontonummer*, ni överför, jag köper gåvan och lägger till tack från de som vill ha med det.

Problemet med pengar är att det blir lite oöverskådligt hur mycket pengar jag får in - det är en del tillit på spel här, och annat mök som kommer med pengahantering. Om vi har någon tredjepart som känns mer tillförlitlig så skulle vi kunna sköta det via den.

Såg att tröjan håller också på att tryckas om så den kan ta någon vecka extra - vilket ger oss lite mer handlingsutrymme. Sa mest söndag för att få ändan ur vagnen så att det blev gjort. Om de flesta vill det kan vi flytta det närmre lönedatum.

Om ni vill lägga en röst på vad gåvan ska vara, säg till i tråden här.

*Undviker paypal eftersom de roffar åt sig rätt rejäla bitar av alla summor som överförs.