Re: Tackgåva till krank och Gardener
För tack: Säg till mig, här eller i PM.
För pengar är det lite knepigare. Vi får komma överens om en summa. Tio eller tjugo kronor är väl i lagom nivå - om det saknas en del så står jag för resten. Om det blir pengar över delar jag upp dem på bidragande (exklusive mig själv) och skickar tillbaka - alternativt skickar vi de pengarna till WRNU eller något sånt. I korthet hade jag tänkt mig: PM:a mig, jag ger kontonummer*, ni överför, jag köper gåvan och lägger till tack från de som vill ha med det.
Problemet med pengar är att det blir lite oöverskådligt hur mycket pengar jag får in - det är en del tillit på spel här, och annat mök som kommer med pengahantering. Om vi har någon tredjepart som känns mer tillförlitlig så skulle vi kunna sköta det via den.
Såg att tröjan håller också på att tryckas om så den kan ta någon vecka extra - vilket ger oss lite mer handlingsutrymme. Sa mest söndag för att få ändan ur vagnen så att det blev gjort. Om de flesta vill det kan vi flytta det närmre lönedatum.
Om ni vill lägga en röst på vad gåvan ska vara, säg till i tråden här.
*Undviker paypal eftersom de roffar åt sig rätt rejäla bitar av alla summor som överförs.