Inför förra spelpass i vår Oktoberlandskampanj skrev jag ihop en sida ur Oktoberlövet. Det blev stressat, fullt av stavfel och upprepade ord, och flera artiklar snodde jag direkt ur regelboken. Men det kändes också väldigt lyckat! Målet är att strössla brödbitar från kampanjen, påminna om vad som hänt/ händer och att bygga världen och göra den levande och solid. Jag tänker att jag ska försöka göra en sådan här tidningssida till varje pass och ha med både saker från kampanjen och helt random grejer.
Så anleningen är att jag postar är att fråga efter idéer till notiser och artiklar i Oktoberlövet. Smått som stort! vad vore kul? Jätteglad för även det lilla jag har lagt in pdf.en som jag postade för att visa hur det kommer se ut. Som sagt, inget konstverk, men också tänkt att inte bli jättegenomarbetet. Snabbt och smutsigt, och förhoppningsvis kul!
(Också tacksam för enklare tips på hur man kan göra det snyggare i layouten, har bara gjort en wordsida och sparat som pdf...)
Så anleningen är att jag postar är att fråga efter idéer till notiser och artiklar i Oktoberlövet. Smått som stort! vad vore kul? Jätteglad för även det lilla jag har lagt in pdf.en som jag postade för att visa hur det kommer se ut. Som sagt, inget konstverk, men också tänkt att inte bli jättegenomarbetet. Snabbt och smutsigt, och förhoppningsvis kul!
(Också tacksam för enklare tips på hur man kan göra det snyggare i layouten, har bara gjort en wordsida och sparat som pdf...)
Attachments
-
77.4 KB Views: 23