Tales From the Loop, tv-serien

Organ

Out of time, out of mind
Inte på det viset, men den har i alla fall ett sammanhållet vis att fungera på och ett underlag för vad som hänt. Att det är robotar med åttiotalsutseende är det absoluta nummer ett i bilderna, och det såg jag rätt litet av i tv-serien, som i stället hade "men tänk om vi byter medvetande?" och "tidsresor!" rätt ur det blå. Säg att den är koherent snarare än hård?
Fast är inte det som är självs grejen med slingan? Att det i dess närhet händer saker, som tidshopp och portaler till parallella dimensioner, som det inte finns några klara förklaringar till.

CapnZapp

Myrmidon
Fast är inte det som är självs grejen med slingan? Att det i dess närhet händer saker, som tidshopp och portaler till parallella dimensioner, som det inte finns några klara förklaringar till.
Jag tolkar det som att varselklotet är den (kvasi-)vetenskapliga förklaringen till varför en viss bild eller en viss sinnestämning nått Stålenhags hjärna. :)

Varför kände du för att måla detta motiv? Därför att det ramlade ut ur varselklotet!

:p

Gangleri

The People's Republic of Hornstull
Personligen tycker jag överlag att serien var bra, men jag hade velat ha ett mer fokus på barnen och deras äventyr samt haft mer 80-tals-estetik.