tillbehör som finns till talisman
jag och en annan polare var VÄLDIGT frälsta på talisman när vi var mindre, och köpte vars sin tillbehörsbox. jag köpte "talisman the adventure" och han köpte någon som handlade om drakar. Min innehöll ett gäng (6?) nya raser/yrken (ni vet, spelarkort...) och några spells och äventyrskort. även nya avslutningar (man drar ett av 6 kort när man kommer till härskarkronan, och kan råka ut för lite olika saker, som tex dragon king, demon prince och pandoras box. allt var på engelska, så korten såg lite annorlunda ut, men hade samma mått, så allt kunde läggas i fina högar. min polares drakar-tillbehör hade en MASSA nya äventyrskort (varav de flesta hade med drakar att göra) ungefär lika många till som de som redan fanns, och 4 nya drakförknippade yrken.
det var väl roligast att spela med tillbehör i början, eftersom vi hade nästan spelat sönder vårt talisman (bokstavligt talat, ni skulle se vårt bräde....) men korten var inte lika snygga som de vanliga, och så var de på ett annat språk..... och inte lika kuligt som vanliga! nu när vi då och då kör nostalgi omgångar så har bara det vanliga.
för övrigt är första ? svenska upplagan MYCKET snyggare än den nya! (som har samma motiv som boken "drakar" till d&d4)