Nekromanti Tangentbord + Katt = Problem [OT]

Zadrith

Hero
Jag vet att detta inlägg egentligen inte hör hemma på detta forum men eftersom jag är medveten om att flertalet av oss på detta forum är flitiga användare av MS Word tänkte jag se om någon kan hjälpa mig med följande problem:

Vår katt (för närvarande min frus katt) tycker att det är väldigt varmt och skönt att sova på min bärbara dator. Tyvärr glömde jag att stänga den när jag gick för att ta mig lite att äta. :gremblush:
Under tiden passade djuret i fråga på att lägga sig till rätta på tangentbordet vilket resulterade i att alla mina små Visio-objekt som fanns infogade i texten numera ser ut på följande vis: { EMBED Visio.Drawing.6 } :gremmad:
Själva objektet finns dock fortfarande kvar för det blir rätt när jag skriver ut. Men är det någon som har en aning om hur man gör för att åter få si objektet när man skriver.
:gremconfused:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Vad du ser är fältkoden för det inbäddade Visio-objektet.

Om alla dina objekt ser ut så, bör du nog kolla Verktyg/Alternativ/Visa, kryssrutan Fältkoder (Tools/Options/View, checkbox Field Codes). Den skall inte vara ikryssad.

Om det bara är någon enstaka som ser ut så, kan du placera markören inom klamrarna (eller alldeles framför den vänstra) och trycka Shift-F9. Det växlar om för just det objektet.

Lycka till.

Och hälsa katten.

/Mikael

Sadaigh

Swordsman
katter..

hehe, ja min katt kan me ställa till besvär. Det värsta som kan hända är att den hoppar upp å landar på "Power Shortcut", och detta leder då till att.... just det datorn stängs av, det är precis som jag skulle sitta å skriva detta inägget när plötsligt kat----------------------------------- tystnad

Skuggvarg

Hero
Re: katter..

Skaffa hund istället. Då finns ingen risk att hunden hoppar upp och stänger av datorn.

Å andra sidan är det mer troligt att hunden istället puttar ner datorn från bordet! :gremcrazy:

/Skuggvarg

Erufailon

Swordsman
Beror på hundens storlek[ANT]

känner en som har en ganska liten hund och tror banne mig att den kan klättra upp till datorn och rulla runt på tangentbordet...

Skuggvarg

Hero
Definition av hund [OT]

En hund är minst tre decimeter hög. Allt annat är bara taxar och små monster.

/Skuggvarg

G

Guest

Guest
Re: Definition av hund [OT]

En hund är minst tre decimeter hög. Allt annat är bara taxar och små monster

Min tax är mer än tre decimeter hög! Du har förolämpat den!

Skuggvarg

Hero
Re: Definition av hund [OT]

Wow! Du har helt klart en stor tax! Den kvalificerar sig ju till och med som hund ! Vanligtvis är ju taxar betydligt mindre än den du har...
Men en tax är en tax och en hund är en hund. Hmm...gränsen kanske skulle vara fyra decimeter för hund?

/Skuggvar

Kitzune

Swashbuckler
Låsning. *Nyckelrassel*

Zadrith har fått svar på sin fråga. Och Skuggvarg och andra
OT-are kan ställa sig i skamvrån ett tag :gremsmile:

/Alexander Gyhlesten