Tankar efter en kampanj i Brindlewood Bay

mrund

Warrior
"Brindlewood Bay is an Agatha Christie or Murder, She Wrote whodunnit game. Every one of the player characters is an old retired widow and a member of the Murder Mavens, a crime-novel appreciation club in a coastal New England town. The game features a strong H.P. Lovecraft influence and stripped-down rules based on Apocalypse World."

Basho

Veteran
Jag ledde en lyckad BB kampanj i slutet av 2021 och börjar bli sugen på att köra en till nu. Funderar på om det skulle fungera med växlande SL.
Påbörjade en The Between kampanj 2022. Liknande mekanik som BB. Detta spel fastnade jag dock aldrig för men har inte lyckats sätta fingret på riktigt varför.

mrund

Warrior
Jag ledde en lyckad BB kampanj i slutet av 2021 och börjar bli sugen på att köra en till nu. Funderar på om det skulle fungera med växlande SL.
Påbörjade en The Between kampanj 2022. Liknande mekanik som BB. Detta spel fastnade jag dock aldrig för men har inte lyckats sätta fingret på riktigt varför.
För att meta-plotten skall bli intressant för spelarna är det nog bra om en enda spelledare äger den. Annars vet alla vad som kommer att hända.

Basho

Veteran
Kanske går det att inspireras av Lovecraftesque. Alla har (som SL) en dold metaplot som de uppdaterar efter varje spelpass. När du är SL utgår du från din uppdaterade plot. Skulle vara intressant att testa!

mrund

Warrior
Kanske går det att inspireras av Lovecraftesque. Alla har (som SL) en dold metaplot som de uppdaterar efter varje spelpass. När du är SL utgår du från din uppdaterade plot. Skulle vara intressant att testa!
Påminner om mina kompisars space opera-kampanj för 30 år sedan, som hade tre alternerande spelledare. Den spårade ur litegrann när det visade sig att det fanns tre utdöda bortglömda utomjordiska folk som hade befolkat galaxen oberoende av varandra. (-;