deusexmatteo
Warrior
@Moberg (sorry, är på jobbet och har inte hunnit läsa allt emellan - tänkte fråga innan jag glömmer det) Får man Korruption av livselixir? Om så är fallet förändrar det allt.
Gillar tankegångarna, men det innebär fortfarande att en någorlunda daler-tung grupp alltid kommer kunna ha ett "aktivt" livselixir per person per scen, vilket fortfarande är såpass kraftfullt att det blir dumt att inte använda det för att överkomma utmaningar. Jag föredrar att tvinga spelarna hitta andra lösningar.Paal;n81177 said:Max ett av varje elixir per scen. Max smärttröskel antal elixir per dag
De allra svagaste kan väl bara ta tre. Smärttröskeln beräknas på ditt faktiska värde i Stark. Men visst, det blir nog lätt många för starka individer.mo.;n81233 said:@Paal: ST elixir om dagen blir ändå väldigt många elixir (tycker iallafall jag), fem stycken för de allra svagaste karaktärerna och 9 för en megastark.
Fast så är det väl från officiellt håll med? Står inte det i typ erratan? Använder det i allafallPaal;n81240 said:Att magiska elixir ger korruption gillar jag.
Glömde erratan. Helt rätt. Livselixir ger 1 Korruption per runda det verkar.Spelaroll;n81245 said:Fast så är det väl från officiellt håll med? Står inte det i typ erratan? Använder det i allafall
Ge dem massor elexir istället och låt dem sakta men säkert förvandlas till styggelserPaal;n81246 said:Glömde erratan. Helt rätt. Livselixir ger 1 Korruption per runda det verkar.
Eftersom vi knappt använt elixir har det inte varit ett problem för oss. Men jag hade ändå begränsat till max ett per scen eller dag eller vad som känns bäst.