Nekromanti Tankar om ickerollspelares tankar om rollspel

Personligen är jag aldrig generad över att jag spelar rollspel. Det är inte därför jag undviker att ta upp det, utan för att man då måste förklara vad man gör, och ÄNDÅ så tror de man klär ut sig och "springer runt".
Som nämnt ovan så ser jag det som att det inte är någon idé att ta upp rollspel i ett CV eller personligt brev om det inte är relivant till jobbet som man söker. Man skall ju trots allt alltid skräddarsy sin jobbansökan till vilket jobb man söker.
Det är ju väldigt synd att "folk" inte vet vad rollspel innefattar. Jag jobbar som Studieadministratör (sorry, gillar bara att se min egen titel! :p) på Umeå Universitet, om jag hade haft med rollspel i min ansökan och folk visste något så skulle de ju kunnat se att det var jättebra för detta jobb, arbeta med andra människor, empati, skrivandets och talets konst, att kunna ta till sig information i text och tal, osv.
Hmm, jag känner mig sugen på att trycka en tröja som vrålar "Rollspel är en merit!" :gremlaugh:

cogitare

Swashbuckler
Humm, jag jo.. Nu när du säger det så kan det nog stämma ja. De kanske är kufar på sitt sätt & vi på vårt sätt.
Men samtidigt så känns det mer acepterat, eller vad man ska säga, att säga att man håller på med teater än att man håller på med rollspel. Eller är jag helt fel på det ??
Nä, inte alls tycker jag. Precis som du så tycker jag att det är mer socialt accpterat att spela teater(det är ju konst för böfvelen) än att lira rollspel(det är ju nördigt för böfvelen) även att det inte är alltför olika hobbies i grund och botten.

Jag orkar dock inte jaga upp mig över den "dåliga" stämpln rollspel har som hobby på samma sätt som jag gjorde i den grå forntiden.

C.