Nekromanti Tapias tokiga tentakler

Rosen

Myrmidon
Re: Höh va intressant!

Själv lade jag också märke till det.. Och tänkte: "Jaså, så dom har tagit ett namn från Muspelheim.. Det måste jag skriva en post om!"

Och gör man ett spel som främst vänder sig till ungdomar lär inte ett så uppenbart garv som "mus-pilli" gå helt obemärkt förbi...

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Jaa...

Hmm, ser ju ut som en hydra ja med lite inslag av drakhuvuden. Den ser iaf klart häftig ut !! Tänk den & linande bilder i färg !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Nightowl

Champion
Gissningar...

Jag gissar att det kommer från Yggdrasil - någon sorts ent, månne?

En myling är spöket från ett mördat barn, och en draug(ur) är ett vikingatida namn på gengångare i största allmänhet, så jag antar de är odöda av olika slag. Skoll är en av vargarna som jagar antingen solen eller månen (den andra heter Hate) så jag antar det är ett vargmonster. Dis är mer specifikt ett kvinnligt ande/gudaväsen som vakar över en person eller en ätt, och mindre specifikt ett kvinnligt övernaturligt kritter i största allmänhet - kanske en nymf?
Happja låter som en harpya...

Hrimturs och muspill är ju frostjätte och eldjätte, men de finns ju i vår, öh, kulturhistoria, så de syftar väl på andra varelser här.

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Hibashira

Veteran
Re: Supernajs!!

Hmm.. Håller inte med. Hydran I MM i DnD är otroligt bra ritad och -färglagd- Den är betydligt mer anatomiskt korrekt men det är det som gör den här bilden så bra. Den ser mer hiskelig och äcklig ut då dess skelett struktur ser ut som ett blandat 2000bitars pussel. Jämför inte dn här med hydran i DnD den är i en klass för sig. Den här ser bara äcklig ut, -snygg- och äcklig förstås.