Nekromanti Tarkas

sassa

Veteran
Vad är egentligen Dalkhrekni (mitt i Tarkas) för stad? Vilka bor där? Vad händer där?

/sassa -undrar...

Marukusu

Hero
Dalkhreni [L&H SPOILER]

Dalkhreni är en ruinstad som varje natt invaderas av illvilliga monster som dödar alla dumma nog att övernatta där. De uppstår ur den stencirkel som finns mitt i staden och beskrivs i L&H som de som tidigare bodde i staden. Dalkhreni undviks av Tarkas nomadstammar och många legender av varierande sanningshalt omger staden.

Mycket mer info står inte att finna i L&H, så det blir nog till att hitta på en del själv om du skall gestalta staden.

/Marukusu, som springer iväg och gömmer sig undan Neogames vrede...

sassa

Veteran
Jahaja

Det räcker nog, tack. Jag undrade mest bara vad det var för konstig stad som låg mitt ute i den värsta av alla öknar. Men nu vet jag. Typ.

/sassa

Pendragon

Swashbuckler
Re: Jahaja

Vill du veta än mer så kan du ju höra med Ymir om han hade tänkt ta upp den i Västlanden. Jag tror den modulen kommer att ta upp tarkas, åtminstone lite grann. Om den inte gör det kan du ju ge honom några anledningar att ändra på det.

/Joel

Ymir

Liten kantbaron
Dalkhrekni

Tänk så här: Tarkas var inte alltid den värsta av alla öknar. En gång för länge, länge sedan var det en halvtorr stäpp med mycket gott bete och fullt tillräcklig vattentillgång - och det var då Dalkhrekni byggdes. Förmodligen grundades staden av zhanernas förfäder, som ett handelscentrum, hövdinganäste eller bara hjärtat i ett ovanligt bördigt område. Kanske uppstod en liten stadsstat omkring den som zhaniska kungar styrde i några generationer, men med all sannolikhet blev den inte långlivad - vad som än gjorde Tarkas till öken tycks ha ändat Dalkhreknis histora. Inga källor om saken har påträffats. Jargiska utforskare har hävdat att stadens arkitektur snarare har ur-vanariska än fornzhaniska drag, men det är blott en av Dalkhreknis många gåtor - Östzhaniska myter rymmer säkert några.

Andra av Tarkas ruinstäder, som Ghalden, Karakim och Tagh-Ozcelik, blomstrade i oaser långt senare sedan Tarkas blivit en knastertorr öken, men det är en helt annan historia. Och därom kommer mera att berättas i 'Västlanden'.

- Ymir, gör reklam