Jag tycker att det är lite dåligt med info om denna ras i regelboken. Finns det måhända någon som besitter någon mer information eller kanske vet var den kan finnas?
Vet tyvär inget om dem. Dock har jag länge velat spela en. Kanske har han blivit utsänd från sin stam för att söka info om överiga världen eller nått. Tänk dig en liten svart man i bara underbyxorna i en civilicerad värld där han inte fattar hälften. Kan bli roliga förväxlingar det.
Nej, jag har tyvärr inget till övers för hårlösa pygméer med huggtänder, ytterligare en sjuk ras i Mundana. Fattas väl bara ett folkslag med gälar, vingar och utfällbara klor nu...
Tauper, svarta ? ni blandar inte ihop Tosher och tauper ?
Tauperna verkar ju vara mycket civiliserade, deras mängd kunskap skrämmer ju övriga folkslag.
Tauper... den helt klart bästa rasen i hela mundana...
nåja, de lever i de norra delarna av mundana. I Drunok och Ebhron är de särkilt talrika men tänk på att tauper lever över hela världen, så de är enligt min uppfattning den perfekta rasen att spela. Inte som dvärgarna som man vet allt om och är tvugna att spela som det står i regelbökerna! usch och fy! nej ge mig en klen taup!
Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
Nu har du förväxlat Tauperna med Tosherna. Tosherna är de små pygméerna, Tauper är långa, bleka, fysiskt svaga människor med fallenhet för det intellektuella som lever i små enklaver runt om i världen (jfr europeiska judar innan Hitler).
Tauper ÄR inga pygméer!!! De är ett sofistikerat folkslag som lever i enklaver runtom i Mundana, en civilisation i civilisationen, ungefär som judarna innan Israel och Hitler.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.