Nekromanti Tavlor ?

Rymdhamster;n153089 said:
Jag tänkte mest eftersom tråden du postar i har startats av en person jag vill minnas vid tillfället var 12 år. Skulle kunna vara 13 vid det här laget.

=)
Viste jag inte. men om så är fallet så kan han ju höra med sina föräldrar. eftersom det nu inte ens handlar om riktiga vapen, så bör det ju inte vara något problem
Tror även de är helt lagliga att beställa med målsmans medgivande. och i alla fall lagliga att äga även om man är under 18

Som sagt det är ju inte riktiga vapen och bör väl även lägga till at sådan billiga "wallhangers" ALDRIG bör användas till någonting annat än just ha på väggen.
Man bör ALDRIG försöka vässa dem och pröva använda dem för saker som "test cutting" och liknande.
Eftersom de inte är gjorda för detta kan det vara farligt. Bara att testa på en vattenflaska kan få dem att gå sönder. och flygande bitar av svärdsklingor kan ställa till det rejält :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Fördelen med leksaksvapen, allra helst sånna där boffervapen för lajv, är att man kan ta ner dem och göra upp om meningsskiljaktigheter man inte kan komma överens om när man sitter runt spelbordet.

Finemang om man känner suget att spela ut scener lite mer fysiskt utan att riskera att slå ut rutor och sånt.

Plus. bra sätt att få röra på sig ibland under längre spelsessioner.

Rymdhamster;n153140 said:
Fördelen med leksaksvapen, allra helst sånna där boffervapen för lajv, är att man kan ta ner dem och göra upp om meningsskiljaktigheter man inte kan komma överens om när man sitter runt spelbordet.

Finemang om man känner suget att spela ut scener lite mer fysiskt utan att riskera att slå ut rutor och sånt.

Plus. bra sätt att få röra på sig ibland under längre spelsessioner.
Helt klart har vi alla velat slå spelledaren när han dödat din älskade karaktär. och skulle man ha ett latex svärd till hands skulle man ju ha bra läge att få göra det utan att skada eller halshugga spelledaren på riktigt