Nekromanti Te

Storuggla

Champion
Re: Pu erh

"Det kan du väl bäst svara på själv. Droppa förbi Uppsala så kan jag bjucka på både en och två kannor i provsyfte."

Men då skulle jag vara tvungen att faktiskt umgås med dig :gremsmirk:

"Tea Centre har för övrigt både de små svalbona, stora svalbon och de där kakorna du länkade till. Möjligen någon lösbladssort också."

I might just drop by them some day and go "Gimme them small nest-teas or I'll sing!".

Storuggla, rubbitobipp

Feliath

Swashbuckler

Men då skulle jag vara tvungen att faktiskt umgås med dig
Det är i och för sig sant, men jag bor ju med Insignia, så du kan dyka upp, dricka mitt te och umgås med Insignia :gremgrin:

/Feliath — hotar åtminstone inte folk med sång

Storuggla

Champion

Jag kan väl sätta en peruk och ett plommonstop på en pumptermos och dricka egenköpt pu erh förvisso, jag är ju arbetare och har sålunda råd med saker som att pröva på exotiska tesorter.

Storuggla, skäggryssar i karpaterna

cogitare

Swashbuckler
Är ingen stor tedrickare utan håller mig oftast till vatten (kran eller på flaska) med en udda kopp kaffe då och då.

Jag är lite fånigt förtjust i olika frukt och bärsmakande teer samt roibos när jag väl dricker denna dryck :gremsmile:

C.

Big Marco

Läskig

jag är ju arbetare och har sålunda råd med saker som att pröva på exotiska tesorter.

Att just prova på téer var en upplevelse i Peking. Där finns det tebutiker överallt och i nästan alla sitter en temästare och bjuder på butikens specialiteter eller erbjuder provsmakning på blandingar man är sugen på. Riktigt härlig hantverkarkänsla. Lyxbutikerna säljer exklusiva téer för priser över 50 000 kr för fem hekto, i fantastiska utsirade boxar, bevakade av tystlåtna vakter bakom glaspaneler.

Så det är skillnad på te och te.

Får du möjligheten så försök att vara med om en verklig té-ceremoni, det var jäkligt coolt. Det mest underliga är hur intensivt allt var och att man spillde och hade sig, det var helt okay.

Troberg

Sinister eater
Varmt arabiskt mintté där man får frågan om man vill ha mycket, mellan eller lite socker och vet att enda skillnaden är om det ligger 10mm, 5mm eller 3 mm olöst socker i botten av glaset.