solvebring
Superhero
Jag är inte killen som egentligen kör så mycket med material avsett för ditten och datten. Ja, jag snackar teckning här. Jag köper med andra ord väldigt sällan något konstnärsmaterial att tala om.
Men nå, som ni sett har jag börjat noira lite igen, och försöker köra lite Mignola-stil, så där som jag gjorde förr om nu någon minns det.
Hur som haver skulle jag vilja tusch-skissa lite, dvs. öva på det här med att bygga skuggor a la comic noir, testa lite kompositioner osv direkt på papper. Med andra ord orkar jag fan inte sitta och dega med flytande svart tusch och stålstift - speciellt inte eftersom jag bara har stift i en storlek vilken inte passar sig för stora fält, samt att, jo jag har penslar men det är inte vattenlöslig tusch!
Så, markers för detta endamål? Har hört talas om Pro Markers som typ ska vara mangasnubbarnas bästa vän. Är det bra skit? Tria Markers verkar också populära, typ snajdiga som fan, tror de går att fylla på, 50:- pennan osv.
"Men solvebring ditt nöt, vad vill du ha?"
x Riktigt jävla ärkesvart tusch
x Markers som inte tar slut på två röda
x Markers med bra spets, gärna bred avsedd för stora fält
... Om det finns två olika sorts spetsar i vardera ändan är ett fetplus!
x Det får gärna finnas andra färger
x Går det att skaffa dessa markers i typ varje konstnärsbutik blir jag glad
x Det är ju trevligt om inte pennorna kostar multum
... Ja ni fattar, markers som funkar bra till noir comic projekt - dvs. som pallar att ge massor med svärta!
Men nå, som ni sett har jag börjat noira lite igen, och försöker köra lite Mignola-stil, så där som jag gjorde förr om nu någon minns det.
Hur som haver skulle jag vilja tusch-skissa lite, dvs. öva på det här med att bygga skuggor a la comic noir, testa lite kompositioner osv direkt på papper. Med andra ord orkar jag fan inte sitta och dega med flytande svart tusch och stålstift - speciellt inte eftersom jag bara har stift i en storlek vilken inte passar sig för stora fält, samt att, jo jag har penslar men det är inte vattenlöslig tusch!
Så, markers för detta endamål? Har hört talas om Pro Markers som typ ska vara mangasnubbarnas bästa vän. Är det bra skit? Tria Markers verkar också populära, typ snajdiga som fan, tror de går att fylla på, 50:- pennan osv.
"Men solvebring ditt nöt, vad vill du ha?"
x Riktigt jävla ärkesvart tusch
x Markers som inte tar slut på två röda
x Markers med bra spets, gärna bred avsedd för stora fält
... Om det finns två olika sorts spetsar i vardera ändan är ett fetplus!
x Det får gärna finnas andra färger
x Går det att skaffa dessa markers i typ varje konstnärsbutik blir jag glad
x Det är ju trevligt om inte pennorna kostar multum
... Ja ni fattar, markers som funkar bra till noir comic projekt - dvs. som pallar att ge massor med svärta!